Šéf Red Bullu Christian Horner volá po tom, aby se ve Formuli 1 závodilo opět naplno a piloti nemuseli tolik šetřit palivem. Pneumatiky by se ale měly opotřebovávat ještě rychleji, než je tomu v současnosti.
Závodit naplnoPo Velké ceně Kanady dal Christian Horner najevo svou frustraci z toho, že již od startu neustále v rádiu slýchával pokyny o šetření paliva či brzd. Podle něj nedostatek akce vysílá o F1 špatný signál.
"Když jako fanoušek sedíte doma a díváte se na to, je to zklamáním. Chcete kluky vidět, jak spolu naplno závodí. Je to něco, co musíme vzít v potaz a na co zareagovat," říká šéf Red Bullu.
K nedostatku obvyklého napětí v Kanadě přispělo i to, že ani jednou nevyjížděl safety car a že pneumatiky byly velmi trvanlivé - většina týmů si vystačila s jedinou zastávkou.
Jsou pneumatiky příliš konzervativní?"Jednozastávkové závody nejsou pro F1 dobré. Potřebujete dvě až tři zastávky. Je to důležité. Pneumatiky, které máme, jsou trochu moc konzervativní," stěžuje si Horner na příliš velkou výdrž současných směsí Pirelli.
Přitom to není tak dávno, co italského výrobce tvrdě kritizoval: "Okolnosti se mění," reaguje na poznámku s úsměvem.
Pneumatiky jsou podle Christiana Hornera v současné době příliš konzervativní, měly by odcházet rychleji (foto: Red Bull Content Pool)
Palivem nešetřitDalší věcí, která pro F1 není dobrá, je šetření palivem. Myslím si, že by mělo v závodě jít o sprint. Povolování plynu před brzděním (lift & coast) do takového sprintu nepatří. Takovou zprávu by F1 neměla vysílat," myslí si Horner.
Co by udělal pro to, aby se věci změnily k lepšímu? "Zkrátil bych závody o pět kol nebo o nějakou takovou vzdálenost. Buď bych přidal trochu paliva, nebo bych trochu zkrátil vzdálenost. Je třeba jezdit sprint závod naplno od startu do cíle," tvrdí šéf Red Bullu.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.