Šéf Red Bullu Christian Horner volá po tom, aby se ve Formuli 1 závodilo opět naplno a piloti nemuseli tolik šetřit palivem. Pneumatiky by se ale měly opotřebovávat ještě rychleji, než je tomu v současnosti.
Závodit naplnoPo Velké ceně Kanady dal Christian Horner najevo svou frustraci z toho, že již od startu neustále v rádiu slýchával pokyny o šetření paliva či brzd. Podle něj nedostatek akce vysílá o F1 špatný signál.
"Když jako fanoušek sedíte doma a díváte se na to, je to zklamáním. Chcete kluky vidět, jak spolu naplno závodí. Je to něco, co musíme vzít v potaz a na co zareagovat," říká šéf Red Bullu.
K nedostatku obvyklého napětí v Kanadě přispělo i to, že ani jednou nevyjížděl safety car a že pneumatiky byly velmi trvanlivé - většina týmů si vystačila s jedinou zastávkou.
Jsou pneumatiky příliš konzervativní?"Jednozastávkové závody nejsou pro F1 dobré. Potřebujete dvě až tři zastávky. Je to důležité. Pneumatiky, které máme, jsou trochu moc konzervativní," stěžuje si Horner na příliš velkou výdrž současných směsí Pirelli.
Přitom to není tak dávno, co italského výrobce tvrdě kritizoval: "Okolnosti se mění," reaguje na poznámku s úsměvem.
Pneumatiky jsou podle Christiana Hornera v současné době příliš konzervativní, měly by odcházet rychleji (foto: Red Bull Content Pool)
Palivem nešetřitDalší věcí, která pro F1 není dobrá, je šetření palivem. Myslím si, že by mělo v závodě jít o sprint. Povolování plynu před brzděním (lift & coast) do takového sprintu nepatří. Takovou zprávu by F1 neměla vysílat," myslí si Horner.
Co by udělal pro to, aby se věci změnily k lepšímu? "Zkrátil bych závody o pět kol nebo o nějakou takovou vzdálenost. Buď bych přidal trochu paliva, nebo bych trochu zkrátil vzdálenost. Je třeba jezdit sprint závod naplno od startu do cíle," tvrdí šéf Red Bullu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.