Šéf Red Bullu Christian Horner volá po tom, aby se ve Formuli 1 závodilo opět naplno a piloti nemuseli tolik šetřit palivem. Pneumatiky by se ale měly opotřebovávat ještě rychleji, než je tomu v současnosti.
Závodit naplnoPo Velké ceně Kanady dal Christian Horner najevo svou frustraci z toho, že již od startu neustále v rádiu slýchával pokyny o šetření paliva či brzd. Podle něj nedostatek akce vysílá o F1 špatný signál.
"Když jako fanoušek sedíte doma a díváte se na to, je to zklamáním. Chcete kluky vidět, jak spolu naplno závodí. Je to něco, co musíme vzít v potaz a na co zareagovat," říká šéf Red Bullu.
K nedostatku obvyklého napětí v Kanadě přispělo i to, že ani jednou nevyjížděl safety car a že pneumatiky byly velmi trvanlivé - většina týmů si vystačila s jedinou zastávkou.
Jsou pneumatiky příliš konzervativní?"Jednozastávkové závody nejsou pro F1 dobré. Potřebujete dvě až tři zastávky. Je to důležité. Pneumatiky, které máme, jsou trochu moc konzervativní," stěžuje si Horner na příliš velkou výdrž současných směsí Pirelli.
Přitom to není tak dávno, co italského výrobce tvrdě kritizoval: "Okolnosti se mění," reaguje na poznámku s úsměvem.
Pneumatiky jsou podle Christiana Hornera v současné době příliš konzervativní, měly by odcházet rychleji (foto: Red Bull Content Pool)
Palivem nešetřitDalší věcí, která pro F1 není dobrá, je šetření palivem. Myslím si, že by mělo v závodě jít o sprint. Povolování plynu před brzděním (lift & coast) do takového sprintu nepatří. Takovou zprávu by F1 neměla vysílat," myslí si Horner.
Co by udělal pro to, aby se věci změnily k lepšímu? "Zkrátil bych závody o pět kol nebo o nějakou takovou vzdálenost. Buď bych přidal trochu paliva, nebo bych trochu zkrátil vzdálenost. Je třeba jezdit sprint závod naplno od startu do cíle," tvrdí šéf Red Bullu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.