Šéf Red Bullu Christian Horner volá po tom, aby se ve Formuli 1 závodilo opět naplno a piloti nemuseli tolik šetřit palivem. Pneumatiky by se ale měly opotřebovávat ještě rychleji, než je tomu v současnosti.
Závodit naplnoPo Velké ceně Kanady dal Christian Horner najevo svou frustraci z toho, že již od startu neustále v rádiu slýchával pokyny o šetření paliva či brzd. Podle něj nedostatek akce vysílá o F1 špatný signál.
"Když jako fanoušek sedíte doma a díváte se na to, je to zklamáním. Chcete kluky vidět, jak spolu naplno závodí. Je to něco, co musíme vzít v potaz a na co zareagovat," říká šéf Red Bullu.
K nedostatku obvyklého napětí v Kanadě přispělo i to, že ani jednou nevyjížděl safety car a že pneumatiky byly velmi trvanlivé - většina týmů si vystačila s jedinou zastávkou.
Jsou pneumatiky příliš konzervativní?"Jednozastávkové závody nejsou pro F1 dobré. Potřebujete dvě až tři zastávky. Je to důležité. Pneumatiky, které máme, jsou trochu moc konzervativní," stěžuje si Horner na příliš velkou výdrž současných směsí Pirelli.
Přitom to není tak dávno, co italského výrobce tvrdě kritizoval: "Okolnosti se mění," reaguje na poznámku s úsměvem.
Pneumatiky jsou podle Christiana Hornera v současné době příliš konzervativní, měly by odcházet rychleji (foto: Red Bull Content Pool)
Palivem nešetřitDalší věcí, která pro F1 není dobrá, je šetření palivem. Myslím si, že by mělo v závodě jít o sprint. Povolování plynu před brzděním (lift & coast) do takového sprintu nepatří. Takovou zprávu by F1 neměla vysílat," myslí si Horner.
Co by udělal pro to, aby se věci změnily k lepšímu? "Zkrátil bych závody o pět kol nebo o nějakou takovou vzdálenost. Buď bych přidal trochu paliva, nebo bych trochu zkrátil vzdálenost. Je třeba jezdit sprint závod naplno od startu do cíle," tvrdí šéf Red Bullu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.