Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko očekává, že se jeho tým bude v domácí Velké ceně Rakouska trápit - a možná ještě více než minulý víkend v Kanadě.
V Montrealu dojel Daniil Kvjat až na devátém místě, zatímco v předchozím Monaku se těšil ze čtvrté pozice. Daniel Ricciardo byl ale klasifikován až jako 13. a postěžoval si na to, že se monopost Red Bullu vůbec nezlepšuje.
Šéf týmu Christian Horner ale pokrok potvrdil: "S šasi jsme se posunuli kupředu v každém závodě od Malajsie." Dobré je, že můžeme nasazovat vylepšení každé dva týdny, zatímco vylepšování motoru trvá mnohem déle."
A v týmu tuší, že ani okruh Red Bull Ring jejich balíku se slabší pohonnou jednotkou Renault nebude hrát do karet: "Spielberg pro nás bude ještě těžší. Celý okruh je o akceleraci z prudkých zatáček na dlouhé rovinky, což je pro naši současnou motorovou situaci ta nejhorší možná věc."
Renault zatím nevyčerpal žádné vývojové žetony pro zvýšení výkonu své pohonné jednotky, protože se zaměřoval na zvýšení spolehlivosti. Nyní se však začne soustředit i na zvýšení počtu koní.
Red Bull na Mercedesy mít v Rakousku nebude(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Čeká nás několik tratí citlivých na výkon. Protože teď máme spolehlivost pod kontrolou, můžeme dát vyšší prioritu výkonnostním vylepšením, aniž bychom samozřejmě obětovali konzistenci či ovladatelnost," uvádí provozní ředitel Renault, Rémi Taffin.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.