Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko očekává, že se jeho tým bude v domácí Velké ceně Rakouska trápit - a možná ještě více než minulý víkend v Kanadě.
V Montrealu dojel Daniil Kvjat až na devátém místě, zatímco v předchozím Monaku se těšil ze čtvrté pozice. Daniel Ricciardo byl ale klasifikován až jako 13. a postěžoval si na to, že se monopost Red Bullu vůbec nezlepšuje.
Šéf týmu Christian Horner ale pokrok potvrdil: "S šasi jsme se posunuli kupředu v každém závodě od Malajsie." Dobré je, že můžeme nasazovat vylepšení každé dva týdny, zatímco vylepšování motoru trvá mnohem déle."
A v týmu tuší, že ani okruh Red Bull Ring jejich balíku se slabší pohonnou jednotkou Renault nebude hrát do karet: "Spielberg pro nás bude ještě těžší. Celý okruh je o akceleraci z prudkých zatáček na dlouhé rovinky, což je pro naši současnou motorovou situaci ta nejhorší možná věc."
Renault zatím nevyčerpal žádné vývojové žetony pro zvýšení výkonu své pohonné jednotky, protože se zaměřoval na zvýšení spolehlivosti. Nyní se však začne soustředit i na zvýšení počtu koní.
Red Bull na Mercedesy mít v Rakousku nebude(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Čeká nás několik tratí citlivých na výkon. Protože teď máme spolehlivost pod kontrolou, můžeme dát vyšší prioritu výkonnostním vylepšením, aniž bychom samozřejmě obětovali konzistenci či ovladatelnost," uvádí provozní ředitel Renault, Rémi Taffin.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.