Šéf Red Bullu Christian Horner varuje, že Formule 1 by mohla přijít o Renault, pokud se nezmění pravidla pro vývoj motorů. Jinak má podle něj Mercedes zajištěný náskok navždy.
Soupeři dominujícího Mercedesu se snaží přitlačit na FIA, aby v pravidlech pro příští rok povolila vývoj motorů a nasazování výkonnostních úprav i během sezóny. Renault ani Honda by podle některých z nich nemusela mít nikdy možnost se dostatečně zlepšit a Mercedes by byl dále nedostižitelný, což vede k úbytku napětí a ztrátě diváků.
Podle Hornera by takový scénář byl pro Renault nepřijatelný. Mercedes musí podle něj pečlivě zvážit to, co je pro F1 nejlepší, pokud hodlá i nadále blokovat jakékoliv změny pravidel týkajících se motorů, jak to dělal minulý rok.
"Nemusí to udělat, ale čelíme riskantnímu okamžiku, pokud jde o působení Renaultu v budoucnosti. Pokud to efektivně zavřete v únoru, pak jim téměř jistě můžete zamávat. Mercedes by tedy měl o tom přemýšlet trochu vyspěleji," vyzývá šéf Red Bullu svého rivala.
Zvážit další kroky by podle něj měla i Mezinárodní automobilová federace. "A FIA také - měla by prosazovat to, co je v nejlepším zájmu F1. Pokud si F1 může dovolit přijít o výrobce motorů, pak se držme 28. února," uvádí sarkasticky Horner.
Renault má podle Christiana Hornera čím dál méně prostoru pro stažení náskoku dominantního Mercedesu, proto hrozí, že F1 opustí (foto: Infiniti Red Bull)
Podle pravidel pro rok 2016 mají být pohonné jednotky totiž zmrazeny k 28. únoru s tím, že nebude povolen již žádný další vývoj prostřednictvím žetonů, jako tomu bylo v letošní sezóně. Pro Renault by podle Hornera v tomto případě nemělo smysl v F1 pokračovat.
"Z pohledu Renaultu pro ně jde o tu nejhorší věc. Poté budou motory v podstatě zmrazeny navždy. Jestli to nestihnete do 28. února potom ty velké změny už nedosáhnete. Pravidla jsou tedy stále relativně nevyspělá. Bylo by to rozumné uvolnit vývoj v sezóně, stejně jako tento rok," dodává Horner.
Současná pravidla, která každý rok snižují počet možný zásahů do motorů mezi sezónami. V sezóně 2018 by podle nich nebylo možné měnit až 95 % pohonné jednotky, zatímco před letošní sezónou bylo zmrazeno 8 %.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.