Šéf Red Bullu Christian Horner varuje, že Formule 1 by mohla přijít o Renault, pokud se nezmění pravidla pro vývoj motorů. Jinak má podle něj Mercedes zajištěný náskok navždy.
Soupeři dominujícího Mercedesu se snaží přitlačit na FIA, aby v pravidlech pro příští rok povolila vývoj motorů a nasazování výkonnostních úprav i během sezóny. Renault ani Honda by podle některých z nich nemusela mít nikdy možnost se dostatečně zlepšit a Mercedes by byl dále nedostižitelný, což vede k úbytku napětí a ztrátě diváků.
Podle Hornera by takový scénář byl pro Renault nepřijatelný. Mercedes musí podle něj pečlivě zvážit to, co je pro F1 nejlepší, pokud hodlá i nadále blokovat jakékoliv změny pravidel týkajících se motorů, jak to dělal minulý rok.
"Nemusí to udělat, ale čelíme riskantnímu okamžiku, pokud jde o působení Renaultu v budoucnosti. Pokud to efektivně zavřete v únoru, pak jim téměř jistě můžete zamávat. Mercedes by tedy měl o tom přemýšlet trochu vyspěleji," vyzývá šéf Red Bullu svého rivala.
Zvážit další kroky by podle něj měla i Mezinárodní automobilová federace. "A FIA také - měla by prosazovat to, co je v nejlepším zájmu F1. Pokud si F1 může dovolit přijít o výrobce motorů, pak se držme 28. února," uvádí sarkasticky Horner.
Renault má podle Christiana Hornera čím dál méně prostoru pro stažení náskoku dominantního Mercedesu, proto hrozí, že F1 opustí (foto: Infiniti Red Bull)
Podle pravidel pro rok 2016 mají být pohonné jednotky totiž zmrazeny k 28. únoru s tím, že nebude povolen již žádný další vývoj prostřednictvím žetonů, jako tomu bylo v letošní sezóně. Pro Renault by podle Hornera v tomto případě nemělo smysl v F1 pokračovat.
"Z pohledu Renaultu pro ně jde o tu nejhorší věc. Poté budou motory v podstatě zmrazeny navždy. Jestli to nestihnete do 28. února potom ty velké změny už nedosáhnete. Pravidla jsou tedy stále relativně nevyspělá. Bylo by to rozumné uvolnit vývoj v sezóně, stejně jako tento rok," dodává Horner.
Současná pravidla, která každý rok snižují počet možný zásahů do motorů mezi sezónami. V sezóně 2018 by podle nich nebylo možné měnit až 95 % pohonné jednotky, zatímco před letošní sezónou bylo zmrazeno 8 %.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.