Šéf Red Bullu Christian Horner varuje, že Formule 1 by mohla přijít o Renault, pokud se nezmění pravidla pro vývoj motorů. Jinak má podle něj Mercedes zajištěný náskok navždy.
Soupeři dominujícího Mercedesu se snaží přitlačit na FIA, aby v pravidlech pro příští rok povolila vývoj motorů a nasazování výkonnostních úprav i během sezóny. Renault ani Honda by podle některých z nich nemusela mít nikdy možnost se dostatečně zlepšit a Mercedes by byl dále nedostižitelný, což vede k úbytku napětí a ztrátě diváků.
Podle Hornera by takový scénář byl pro Renault nepřijatelný. Mercedes musí podle něj pečlivě zvážit to, co je pro F1 nejlepší, pokud hodlá i nadále blokovat jakékoliv změny pravidel týkajících se motorů, jak to dělal minulý rok.
"Nemusí to udělat, ale čelíme riskantnímu okamžiku, pokud jde o působení Renaultu v budoucnosti. Pokud to efektivně zavřete v únoru, pak jim téměř jistě můžete zamávat. Mercedes by tedy měl o tom přemýšlet trochu vyspěleji," vyzývá šéf Red Bullu svého rivala.
Zvážit další kroky by podle něj měla i Mezinárodní automobilová federace. "A FIA také - měla by prosazovat to, co je v nejlepším zájmu F1. Pokud si F1 může dovolit přijít o výrobce motorů, pak se držme 28. února," uvádí sarkasticky Horner.
Renault má podle Christiana Hornera čím dál méně prostoru pro stažení náskoku dominantního Mercedesu, proto hrozí, že F1 opustí (foto: Infiniti Red Bull)
Podle pravidel pro rok 2016 mají být pohonné jednotky totiž zmrazeny k 28. únoru s tím, že nebude povolen již žádný další vývoj prostřednictvím žetonů, jako tomu bylo v letošní sezóně. Pro Renault by podle Hornera v tomto případě nemělo smysl v F1 pokračovat.
"Z pohledu Renaultu pro ně jde o tu nejhorší věc. Poté budou motory v podstatě zmrazeny navždy. Jestli to nestihnete do 28. února potom ty velké změny už nedosáhnete. Pravidla jsou tedy stále relativně nevyspělá. Bylo by to rozumné uvolnit vývoj v sezóně, stejně jako tento rok," dodává Horner.
Současná pravidla, která každý rok snižují počet možný zásahů do motorů mezi sezónami. V sezóně 2018 by podle nich nebylo možné měnit až 95 % pohonné jednotky, zatímco před letošní sezónou bylo zmrazeno 8 %.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.