Čtvrté a páté místo ve Velké ceně Kanady podle šéfa Ferrari, Maurizia Arrivabeneho, skutečně neodrážela pokroky, které tým udělal díky zlepšení motoru.
Scuderia před závodem v Montrealu vyčerpala tři z 10 zbývajících žetonů na úpravy motoru, který díky nim získal vyšší výkon. Jenže Sebastian Vettel startoval po technických problémech v kvalifikaci s ERS až z 18. místa a Kimi Räikkönen se po smyku propadl z třetí na 4. příčku za Valtteriho Bottase z Williamsu, který skončil třetí - se 40 sekundovou ztrátou na Mercedes.
Přinesly úpravy motoru očekávaná zlepšení na dráze? "Ano. Vylepšení motoru nám poskytlo odpověď, pozitivní odpověď, kterou jsme hledali. Žel ten kvůli několika okolnostem nebyl dobrý víkend. Odezva, kterou jsme získali od motoru, dobrá byla," odpovídá Arrivabene.
To, že se Vettel dokázal v závodě posunout o 13 míst dopředu a dojet čtyři sekundy za svým týmovým kolegou i přes pokaženou první zastávku v boxech (viz jejich přehled) je důkazem, že Ferrari mohlo být Mercedesu podstatně blíže.
"Když se podíváte na závodní tempo Seba, pak je celkem jasné, že jsme na to měli, pokud jde o časy. Setkali jsme se s několika okolnostmi, měli jsme problém s utěsněním... Jsem si jistý, že bez toho by tam Seb opravdu byl. Výkonnost byla dobrá. Ale jestli se mě ptáte na to, zda jsem byl spokojený, pak ne - spokojený jsem nebyl, to je jasné," pokračuje šéf Ferrari.
Ferrari těší to, že nová specifikace motoru podávala v Kanadě očekávané výkony, s výsledkem závodu ale spokojeno není (foto: Scuderia Ferrari)
"Kimi měl v určitých fázích dobrou rychlost. Měl jet na jednu zastávku, ale po smyku jsme přešli na dvě, abychom se pokusili dostihnout Bottase. To ale nebylo možné. Přesto nešlo o dobrý víkend. Mám radost ze Seba, protože odjel skvělý závod, ale když získáte body a ne pódium, pak nemůžete říct, že jste spokojeni. Já nejsem," dodává Arrivabene.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.