Čtvrté a páté místo ve Velké ceně Kanady podle šéfa Ferrari, Maurizia Arrivabeneho, skutečně neodrážela pokroky, které tým udělal díky zlepšení motoru.
Scuderia před závodem v Montrealu vyčerpala tři z 10 zbývajících žetonů na úpravy motoru, který díky nim získal vyšší výkon. Jenže Sebastian Vettel startoval po technických problémech v kvalifikaci s ERS až z 18. místa a Kimi Räikkönen se po smyku propadl z třetí na 4. příčku za Valtteriho Bottase z Williamsu, který skončil třetí - se 40 sekundovou ztrátou na Mercedes.
Přinesly úpravy motoru očekávaná zlepšení na dráze? "Ano. Vylepšení motoru nám poskytlo odpověď, pozitivní odpověď, kterou jsme hledali. Žel ten kvůli několika okolnostem nebyl dobrý víkend. Odezva, kterou jsme získali od motoru, dobrá byla," odpovídá Arrivabene.
To, že se Vettel dokázal v závodě posunout o 13 míst dopředu a dojet čtyři sekundy za svým týmovým kolegou i přes pokaženou první zastávku v boxech (viz jejich přehled) je důkazem, že Ferrari mohlo být Mercedesu podstatně blíže.
"Když se podíváte na závodní tempo Seba, pak je celkem jasné, že jsme na to měli, pokud jde o časy. Setkali jsme se s několika okolnostmi, měli jsme problém s utěsněním... Jsem si jistý, že bez toho by tam Seb opravdu byl. Výkonnost byla dobrá. Ale jestli se mě ptáte na to, zda jsem byl spokojený, pak ne - spokojený jsem nebyl, to je jasné," pokračuje šéf Ferrari.
Ferrari těší to, že nová specifikace motoru podávala v Kanadě očekávané výkony, s výsledkem závodu ale spokojeno není (foto: Scuderia Ferrari)
"Kimi měl v určitých fázích dobrou rychlost. Měl jet na jednu zastávku, ale po smyku jsme přešli na dvě, abychom se pokusili dostihnout Bottase. To ale nebylo možné. Přesto nešlo o dobrý víkend. Mám radost ze Seba, protože odjel skvělý závod, ale když získáte body a ne pódium, pak nemůžete říct, že jste spokojeni. Já nejsem," dodává Arrivabene.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.