Čtvrté a páté místo ve Velké ceně Kanady podle šéfa Ferrari, Maurizia Arrivabeneho, skutečně neodrážela pokroky, které tým udělal díky zlepšení motoru.
Scuderia před závodem v Montrealu vyčerpala tři z 10 zbývajících žetonů na úpravy motoru, který díky nim získal vyšší výkon. Jenže Sebastian Vettel startoval po technických problémech v kvalifikaci s ERS až z 18. místa a Kimi Räikkönen se po smyku propadl z třetí na 4. příčku za Valtteriho Bottase z Williamsu, který skončil třetí - se 40 sekundovou ztrátou na Mercedes.
Přinesly úpravy motoru očekávaná zlepšení na dráze? "Ano. Vylepšení motoru nám poskytlo odpověď, pozitivní odpověď, kterou jsme hledali. Žel ten kvůli několika okolnostem nebyl dobrý víkend. Odezva, kterou jsme získali od motoru, dobrá byla," odpovídá Arrivabene.
To, že se Vettel dokázal v závodě posunout o 13 míst dopředu a dojet čtyři sekundy za svým týmovým kolegou i přes pokaženou první zastávku v boxech (viz jejich přehled) je důkazem, že Ferrari mohlo být Mercedesu podstatně blíže.
"Když se podíváte na závodní tempo Seba, pak je celkem jasné, že jsme na to měli, pokud jde o časy. Setkali jsme se s několika okolnostmi, měli jsme problém s utěsněním... Jsem si jistý, že bez toho by tam Seb opravdu byl. Výkonnost byla dobrá. Ale jestli se mě ptáte na to, zda jsem byl spokojený, pak ne - spokojený jsem nebyl, to je jasné," pokračuje šéf Ferrari.
Ferrari těší to, že nová specifikace motoru podávala v Kanadě očekávané výkony, s výsledkem závodu ale spokojeno není (foto: Scuderia Ferrari)
"Kimi měl v určitých fázích dobrou rychlost. Měl jet na jednu zastávku, ale po smyku jsme přešli na dvě, abychom se pokusili dostihnout Bottase. To ale nebylo možné. Přesto nešlo o dobrý víkend. Mám radost ze Seba, protože odjel skvělý závod, ale když získáte body a ne pódium, pak nemůžete říct, že jste spokojeni. Já nejsem," dodává Arrivabene.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.