I přes neuspokojivé výsledky cestuje Renault z Kanady pozitivně naladěn. Spolehlivost jejich agregátů byla totiž dobrá a data z testovací stolice také.
Renault se sice v Kanadě moc nepředvedl, protože dva body Daniila Kvjata nelze pro tak zkušeného dodavatele motorů považovat za dobrý výsledek, i tak ale francouzský výrobce motorů z Kanady odjíždí spokojený. Když pomineme nutnou výměnu motoru na voze Maxe Verstappena, tak se u agregátů Renault na náročné trati nevyskytly žádné problémy. Všechny čtyři monoposty poháněné francouzskými motory spatřily cíl, ačkoliv jen v hloubi pole.
"Dokonce i s narůstajícími požadavky jsme se všemi čtyřmi auty zažili bezproblémový víkend," říká Remi Taffin, ředitel operací Renaultu, a pokračuje o novém motoru, který musel být zabudován do auta Verstappena "ze strategických důvodů": "Motor měl všechna nedávno představená vylepšení týkající se spolehlivosti. Jednotka se chovala dle očekávání a potvrdila, že korelace mezi tratí a testovací stolicí teď sedí."
V Severní Americe nikdo z Toro Rosso na body nedosáhl, z Red Bullu jen Kvjat (foto: Pirelli)
Jestli by u Renaultu opravdu našli řešení problémů se spolehlivostí, tak by mohli svoje síly začít směřovat spíše k výkonnosti, ve které také za soupeři z Itálie a Německa zaostávají. "Potřetí za sebou jsme nemuseli řešit žádné problémy se spolehlivostí," pokračuje Cyril Abiteboul, obchodní ředitel. "Teď se můžeme věnovat výkonnosti a spolupracovat s týmy, abychom měli nejlepší šasi i motor."
Francouz pokračuje: "Ale jak jsme řekli již dříve, my myslíme dlouhodoběji." U Renaultu se tedy jednotlivými horšími výsledky, jakým byl ten v Kanadě, nenechají ovlivnit. "Výsledky samozřejmě nejsou ničím, o čem by člověk musel psát." Po náročné Kanadě na lidi z Renaultu čeká rovněž náročné Rakousko. Uvidíme tedy, jak se s pro mnohé z nás nejbližší Velkou Cenou (do Budapešti to mám například já osobně o 2 minuty a 27 km dále) Francouzi poperou.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.