Eric Boullier, závodní ředitel týmu McLaren, apeluje na Hondu, aby využila více zdrojů přímo z McLarenu. Tedy pokud se chtějí stát hlavní sílou v F1.
McLaren se musel po náročném víkendu v Kanadě zamyslet - včera do cíle nedojel ani jeden z vozů britského týmu. Eric Boullier má za to, že existuje cesta, jak uspíšit zlepšení a lépe využít potenciál McLarenu a Hondy.
"My [McLaren] pokračujeme v rozhovorech o problémech a samozřejmě doufáme, že nám bude [ze strany Hondy] více nasloucháno. Poslouchají. Každý den diskutujeme, ale nechci nic říkat veřejně. Je zde určitá cesta, jak se zlepšit rychleji. Měli bychom se vydat touto cestou. Samozřejmě je jednoduché vinit partnera, ale jako partner musíme být také nápomocni.
Potřebujeme jim pomoci, abychom zkrátili čas potřebný na zlepšení. Abych byl upřímný, rozhodli se před dvěma lety, že vstoupí do F1, a není to vůbec jednoduché být zde a vyhrávat. Potřebujeme pouze zajistit, že jsme na to správně vybaveni." K otázce pomoci McLarenu Hondě řekl Eric následující.
"Z časového pohledu, pokud se chcete dotáhnout, v zásadě potřebujete přidat zdroje. Pokud to chcete udělat za krátkou dobu, pak potřebujete přidat zkušené zdroje. Máme nějaký software, IT - máme ty zkušenosti doma. McLaren tedy může Hondě nabídnout pomoc, aby ta mohla přesměrovat svoje zdroje."
McLaren musel v průběhu závodu stáhnout oba vozy (foto: McLaren)
S ohledem na vzájemné osočování mezi Red Bullem a Renaultem, které neprospělo ani jedné straně, se u McLarenu nechtějí dopustit stejné chyby. "Je důležité, aby se Honda vrátila. Nemyslím si, že by to bylo trapné, protože vstoupili do nového projektu. Je ale otázkou, jak rychle se postaví na nohy.
Je těžké neobviňovat. Je to manažerské cvičení, ale my nechceme být jako Red Bull a Renault - soupeřit přes média. Nedává to žádný smysl. Je zde dobrý důvod, proč jsme přešli k Hondě a jsme za tu změnu rádi, i když teď je to frustrující. Potřebujete informovat lidi pravidelně. Ano, bolí to a možná je to trapné, ale tohle je F1 - svět, kde je technologie enormní a komplexní."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.