Eric Boullier, závodní ředitel týmu McLaren, apeluje na Hondu, aby využila více zdrojů přímo z McLarenu. Tedy pokud se chtějí stát hlavní sílou v F1.
McLaren se musel po náročném víkendu v Kanadě zamyslet - včera do cíle nedojel ani jeden z vozů britského týmu. Eric Boullier má za to, že existuje cesta, jak uspíšit zlepšení a lépe využít potenciál McLarenu a Hondy.
"My [McLaren] pokračujeme v rozhovorech o problémech a samozřejmě doufáme, že nám bude [ze strany Hondy] více nasloucháno. Poslouchají. Každý den diskutujeme, ale nechci nic říkat veřejně. Je zde určitá cesta, jak se zlepšit rychleji. Měli bychom se vydat touto cestou. Samozřejmě je jednoduché vinit partnera, ale jako partner musíme být také nápomocni.
Potřebujeme jim pomoci, abychom zkrátili čas potřebný na zlepšení. Abych byl upřímný, rozhodli se před dvěma lety, že vstoupí do F1, a není to vůbec jednoduché být zde a vyhrávat. Potřebujeme pouze zajistit, že jsme na to správně vybaveni." K otázce pomoci McLarenu Hondě řekl Eric následující.
"Z časového pohledu, pokud se chcete dotáhnout, v zásadě potřebujete přidat zdroje. Pokud to chcete udělat za krátkou dobu, pak potřebujete přidat zkušené zdroje. Máme nějaký software, IT - máme ty zkušenosti doma. McLaren tedy může Hondě nabídnout pomoc, aby ta mohla přesměrovat svoje zdroje."
McLaren musel v průběhu závodu stáhnout oba vozy (foto: McLaren)
S ohledem na vzájemné osočování mezi Red Bullem a Renaultem, které neprospělo ani jedné straně, se u McLarenu nechtějí dopustit stejné chyby. "Je důležité, aby se Honda vrátila. Nemyslím si, že by to bylo trapné, protože vstoupili do nového projektu. Je ale otázkou, jak rychle se postaví na nohy.
Je těžké neobviňovat. Je to manažerské cvičení, ale my nechceme být jako Red Bull a Renault - soupeřit přes média. Nedává to žádný smysl. Je zde dobrý důvod, proč jsme přešli k Hondě a jsme za tu změnu rádi, i když teď je to frustrující. Potřebujete informovat lidi pravidelně. Ano, bolí to a možná je to trapné, ale tohle je F1 - svět, kde je technologie enormní a komplexní."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.