V Rakousku je o závod mnohem nižší zájem než minulý rok. Odborný poradce Red Bullu z toho viní současný stav F1 a dominanci Mercedesu.
Red Bull má letos problémy s tím, aby zaplnil tribuny před druhý závodem na zrekonstruovaném okruhu. Minulý rok bylo na závod vyprodáno - přišlo ho sledovat 95 tisíc lidí. Letos ale dle agentury APA očekávají pouze 60 - 70 tisíc diváků, což přičítají na vrub současnému stavu F1 i dominanci Stříbrných šípů.
"Může za to celková situace ve Formuli 1. Máme tuhle neuvěřitelnou dominanci Mercedesu, se kterou se vytratilo napětí," vysvětluje Marko.
Domácí tým se tentokrát na svém okruhu nepředstaví jako úřadující šampion, jak tomu bylo minulý rok, kdy skončil celkově druhý. Před Velkou cenou Rakouska se také vracel z Kanady s vítězstvím v kapse, kdežto letos se zatím nedostali ani na pódium a na svém kontě má po sedmi úvodních závodech o 85 mistrovských bodů méně.
Markovi se nelíbí ani současná generace vozů, které podle něj nejsou "atraktivní" ani dostatečně "hlučné," což budou řešit šéfové na další schůzce strategické skupiny.
V Rakousku ubývá diváků, Marko to přičítá dominanci Mercedesu (foto: Sahara Force India)
"Všichni hodně mluví, ale málo dělají. Všichni přemýšlejí o tom, jak získat svou vlastní výhodu, spíše než o tom, co je opravdu dobré pro sport," stěžuje si Marko na podmínky v současné F1.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.