V Rakousku je o závod mnohem nižší zájem než minulý rok. Odborný poradce Red Bullu z toho viní současný stav F1 a dominanci Mercedesu.
Red Bull má letos problémy s tím, aby zaplnil tribuny před druhý závodem na zrekonstruovaném okruhu. Minulý rok bylo na závod vyprodáno - přišlo ho sledovat 95 tisíc lidí. Letos ale dle agentury APA očekávají pouze 60 - 70 tisíc diváků, což přičítají na vrub současnému stavu F1 i dominanci Stříbrných šípů.
"Může za to celková situace ve Formuli 1. Máme tuhle neuvěřitelnou dominanci Mercedesu, se kterou se vytratilo napětí," vysvětluje Marko.
Domácí tým se tentokrát na svém okruhu nepředstaví jako úřadující šampion, jak tomu bylo minulý rok, kdy skončil celkově druhý. Před Velkou cenou Rakouska se také vracel z Kanady s vítězstvím v kapse, kdežto letos se zatím nedostali ani na pódium a na svém kontě má po sedmi úvodních závodech o 85 mistrovských bodů méně.
Markovi se nelíbí ani současná generace vozů, které podle něj nejsou "atraktivní" ani dostatečně "hlučné," což budou řešit šéfové na další schůzce strategické skupiny.
V Rakousku ubývá diváků, Marko to přičítá dominanci Mercedesu (foto: Sahara Force India)
"Všichni hodně mluví, ale málo dělají. Všichni přemýšlejí o tom, jak získat svou vlastní výhodu, spíše než o tom, co je opravdu dobré pro sport," stěžuje si Marko na podmínky v současné F1.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.