Nico Rosberg dojel ve Velké ceně Kanady druhý za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Se startem nebyl úplně spokojený, druhou pozici si po něm ale pohlídal. V závodě musel šetřit palivo, ale ještě horší situaci měl s brzdami.
"Start byl dobrý, ale ne dostatečně na to, abych se nějak mohl pokusit zaútočit na Lewise. Bylo to také těsné s Kimim za mnou a dokonce i s Valtterim. Přesto ale vše proběhlo OK a držel jsem po něm druhé místo," ohlíží se Rosberg za včerejším závodem.
V něm poté musel řešit několik problémů: "Pak to byl velmi těžký závod kvůli nutnosti šetřit palivo. Ale to nebylo tak špatné, ještě horší to bylo s brzdami. Musel jsem se přizpůsobit předním brzdám, které se přehřívaly, nějak se s tím vypořádat, měnit vyvážení brzd a takové věci."
Hamilton se musel také vypořádávat s šetřením paliva a hlídáním brzd, Rosberg měl s nimi ale větší problémy: "Byla to tedy ta nejnáročnější část - obzvlášť proto, že jsem měl před sebou Lewise. Neměl jsem žádný čistý vzduch pro chlazení brzd, takže to pro mě byla za ním ještě větší výzva."
S palivem i brzdami měli problémy oba piloti Mercedesu, Nico Rosberg měl situaci ale náročnější, protože nejezdil na čistém vzduchu (foto: Daimler AG)
"Vyšlo to ale OK. Stále jsem mohl vytvářet tlak, nebyl však dostatečný," uznává německý pilot Mercedesu, jenž po Velké ceně Kanady zůstává druhý a v šampionátu na svého týmového kolegu ztrácí 17 bodů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.