MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle během Velké ceny Kanady pracovaly týmy v boxech a jaké strategie naplánovali svým pilotům?
Nejrychlejší zastávku jsme viděli u Mercedesu, který v 30. kole odbavil Rosberga za 2,5 sekundy. Práce na voze jeho vítězného týmového kolegy Hamiltona trvala o tři desetiny déle.
Rychlejší přezouvání pneumatik než mistrovský tým předváděla překvapivě Force India, která oba své piloty přezula za 2,7 sekundy. Stejně dlouho trvala také druhá zastávka Kimiho Räikkönena u Ferrari v 26. kole závodu.
Přehled zastávek v boxech
Do Velké ceny Kanady startovali pouze tři z klasifikovaných pilotů na měkkých pneumatikách, zbytek zvolil super-měkké. Většina pilotů si vystačila s jednou zastávkou, dvakrát do boxů zamířili pouze piloti Ferrari, Grosjean, Stevens (druhé zastávky posledních dvou jmenovaných žel vypadly z oficiálního systému) a Button, který si odpykával trest za nasazení šestých dílů pohonné jednotky.
Opotřebení pneumatik a jejich degradace byly extrémně nízké, rozdíl mezi směsmi byl pod jednou sekundou. Nejdelší stint na super-měkké sadě předvedl Massa (33 kol), na měkké zvládl Maldonado 53 kol, tj. 76 % závodu vypsaného na 70 okruhů.
Pneumatikové strategie Velké ceny Kanady 2015
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.