MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle během Velké ceny Kanady pracovaly týmy v boxech a jaké strategie naplánovali svým pilotům?
Nejrychlejší zastávku jsme viděli u Mercedesu, který v 30. kole odbavil Rosberga za 2,5 sekundy. Práce na voze jeho vítězného týmového kolegy Hamiltona trvala o tři desetiny déle.
Rychlejší přezouvání pneumatik než mistrovský tým předváděla překvapivě Force India, která oba své piloty přezula za 2,7 sekundy. Stejně dlouho trvala také druhá zastávka Kimiho Räikkönena u Ferrari v 26. kole závodu.
Přehled zastávek v boxech
Do Velké ceny Kanady startovali pouze tři z klasifikovaných pilotů na měkkých pneumatikách, zbytek zvolil super-měkké. Většina pilotů si vystačila s jednou zastávkou, dvakrát do boxů zamířili pouze piloti Ferrari, Grosjean, Stevens (druhé zastávky posledních dvou jmenovaných žel vypadly z oficiálního systému) a Button, který si odpykával trest za nasazení šestých dílů pohonné jednotky.
Opotřebení pneumatik a jejich degradace byly extrémně nízké, rozdíl mezi směsmi byl pod jednou sekundou. Nejdelší stint na super-měkké sadě předvedl Massa (33 kol), na měkké zvládl Maldonado 53 kol, tj. 76 % závodu vypsaného na 70 okruhů.
Pneumatikové strategie Velké ceny Kanady 2015
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.