Týmoví manažeři a šéfové v Montrealu odmítli, že by se do F1 od roku 2017 vrátilo doplňování paliva. S nápadem na znovuobnovení tankování během závodů přišla nedávno Strategická skupina.
Ferrari teď ale dalo vědět, že dle jejich názoru není třeba návrh hned zamítnout s tím, že by to bylo moc drahé, dle jejich názoru by to zvýšilo zábavu diváků. "Jsem zvědavý, až uvidím, s jakými přišli argumenty. Dotankovávání by nevedlo k ničemu jinému, než ke zvýšení faktoru nepředvídatelnosti závodů. Někteří říkají, že by to skončilo tím, že by všichni dělali to stejné, ale bylo by to něco, zejména v kombinaci s možností volné volby gum," řekl Sergio Marchionne, prezident Ferrari, který se objevil v paddocku v Montrealu.
Marchionne přidal, že Pirelli je připraveno pracovat s týmy na nalezení, v rámci kterého by bylo možno zrealizovat myšlenku volného výběru gum pro závodní víkend jednotlivými stájemi. "Tankování, počet zastávek v boxech s dotankování, kdy člověk k tankování do boxů zajede - to všechno jsou důležité faktory. Pokud by týmy ještě měly možnost samostatně se rozhodovat o směsích gum, tak si myslím, že by to dávalo smysl také ze strany Pirelli, protože dodatečná flexibilita ve strategiích by mohla přispět k většímu zájmu o sport."
U Ferrari by si tankování v závodě představit dokázali, alespoň prezident značky Sergio Marchionne (foto: Scuderia Ferrari)
"Je tu opravdová vůle ze strany Pirelli. Udělalo by to sport ještě o něco zajímavějším. Pokud by doplňování paliva nic nepřineslo, pak bychom se k němu neměli vracet. Ale neviděl jsem argumenty, které tu byly předneseny. Co je třeba nastudovat, je dopad kombinace doplňování paliva a volného výběru gum. Žádné z těch řešení samotných by nemuselo být ideální, ale kombinovaně možná ano. Tomuto tématu jsem zcela otevřen," dodal Marchionne.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.