Týmoví manažeři a šéfové v Montrealu odmítli, že by se do F1 od roku 2017 vrátilo doplňování paliva. S nápadem na znovuobnovení tankování během závodů přišla nedávno Strategická skupina.
Ferrari teď ale dalo vědět, že dle jejich názoru není třeba návrh hned zamítnout s tím, že by to bylo moc drahé, dle jejich názoru by to zvýšilo zábavu diváků. "Jsem zvědavý, až uvidím, s jakými přišli argumenty. Dotankovávání by nevedlo k ničemu jinému, než ke zvýšení faktoru nepředvídatelnosti závodů. Někteří říkají, že by to skončilo tím, že by všichni dělali to stejné, ale bylo by to něco, zejména v kombinaci s možností volné volby gum," řekl Sergio Marchionne, prezident Ferrari, který se objevil v paddocku v Montrealu.
Marchionne přidal, že Pirelli je připraveno pracovat s týmy na nalezení, v rámci kterého by bylo možno zrealizovat myšlenku volného výběru gum pro závodní víkend jednotlivými stájemi. "Tankování, počet zastávek v boxech s dotankování, kdy člověk k tankování do boxů zajede - to všechno jsou důležité faktory. Pokud by týmy ještě měly možnost samostatně se rozhodovat o směsích gum, tak si myslím, že by to dávalo smysl také ze strany Pirelli, protože dodatečná flexibilita ve strategiích by mohla přispět k většímu zájmu o sport."
U Ferrari by si tankování v závodě představit dokázali, alespoň prezident značky Sergio Marchionne (foto: Scuderia Ferrari)
"Je tu opravdová vůle ze strany Pirelli. Udělalo by to sport ještě o něco zajímavějším. Pokud by doplňování paliva nic nepřineslo, pak bychom se k němu neměli vracet. Ale neviděl jsem argumenty, které tu byly předneseny. Co je třeba nastudovat, je dopad kombinace doplňování paliva a volného výběru gum. Žádné z těch řešení samotných by nemuselo být ideální, ale kombinovaně možná ano. Tomuto tématu jsem zcela otevřen," dodal Marchionne.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.