Přinášíme zajímavou analýzu toho, proč neměl Rosberg na výběr a v závěrečné fázi kvalifikace musel jet se 'špatnou' sadou pneumatik. To Němce mohlo stát pole position.
Němec vinil změnu nastavení z toho, že nedokázal včera vybojovat první místo. Ta přišla v reakci na první výjezd na sadě pneumatik, kterou jeho týmový kolega Hamilton označil za horší ze dvou dostupných. "Trošku mi chyběla přilnavost na zádi auta na té sadě v prvním výjezdu v Q3," vysvětloval Nico Rosberg.
"Nemohl jsem jen prostě říct OK, ta přilnavost se vrátí zpět s další sadou - to by bylo pouhé hádání. Musel jsem tomu uzpůsobit auto a říct si, že tak to prostě teď aktuálně je. Proto jsem trošku ubral na předním křídle. Jenže s druhou sadou byla stará přilnavost zpět. Jenomže protože jsem upravil nastavení podle první sady, ztratil jsem. Tak to je, jinak to bylo dobré kolo. Ale pomalé."
Alokace pneumatikToto použití 'špatných pneumatiky' několik lidí udivilo, protože jezdci dostávají na víkend šest sad pneumatik option (v tomto případě super měkké). Šéf výkonnosti u Williamsu, Rob Smedley, připustil, že byl zmatený z toho, že Rosberg vyjel na této sadě během Q3 a nezbavil se jí dříve během víkendu.
"Máme spoustu detailních procesů, které nás mají přivést až k nejlepší možné sadě pro Q3. Sledujeme všechny možné parametry - jako například, jakou váhu musíme ke každé sadě přidat nebo další skoro až věděcké aspekty. Trošku mě to zmátlo, samozřejmě nevím, jaký je jejich proces."
Přišel Rosberg v Kanadě o pole position (nebo o šanci o něj bojovat) vinou špatné sady gum? Vše tomu nasvědčuje (foto: Daimler AG)
Podle zpráv serveru 'motorsport.com' byla tato 'špatná sada' tou extra sadou, kterou jezdci přiděluje FIA a ne tou, kterou vybírá tým. Pokud by měla být tato sada, kterou každý jezdec od FIA dostává pro Q3, ne tak dobrou jako ostatní - jako se to stalo Rosbergovi v Kanadě, tak je to jen pouhá smůla a tým s tím nemůže nic udělat.
Špatná sada vs dobrá sada
Fakt, že Mercedes o situaci Rosberga věděl dopředu, zaujal i jezdce, který se poté přes rádio dotazoval: "Jak víte, která sada je dobrá a která špatná?" Poté dodal, že si o tom promluví později. Následně se jej na to novináři zeptali, jeho odpověď byla: "Nechci zacházet do těchto detailů. Prostě to byla špatná sada a tak to je..."
Závěr z týmové konverzace přes rádio je takový, že stáj provádí detailní analýzu každé sady pneumatik, aby zjistila i ty nejmenší rozdíly mezi nimi - a proto ví, která je nejlepší. Šef Mercedesu, Toto Wolff, sice nechtěl moc prozrazovat, ale přiznal, že se tým snaží zajistit nejlepší dostupné pneumatiky.
"Je to jedna z věcí, které děláme. Snažíme se rozpoznat rozdíly mezi várkami a vnímat rozdíly mezi pneumatikami. Způsob, jakým to děláme, je docela sofistikovaný."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.