Komisaři potrestali Sebastiana Vettela kvůli předjíždění pod červenými vlajkami. Němec se posune o dalších pět míst na startu do zítřejšího závodu v Kanadě a přičítají se mu také tři trestné body na jeho superlicenci. Během ranního tréninku totiž předjížděl pod červenými vlajkami.
Vettelův den se ještě zhoršil. Čtyřnásobný šampion v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady skončil už v první části a měl odstartovat (po penalizacích Verstappena) patnáctý. Po prvním kole se vrátil k mechanikům kvůli nedostatku výkonu, nakonec se ještě v závěru vydal na trať. Jeho pokusy však na postup nestačily.
"Měli jsme problém a neměli plný výkon, takže jsme samozřejmě ztráceli na rovinkách, což je škoda. Snažil jsem se dostat do Q2 a získat čas, ale nevyšlo to. Problém neměl zřejmě co dočinění s motorem, bylo to spíše elektronické," prozradil.
Poté si jej zavolali komisaři kvůli předjíždění pod červenými vlajkami během třetího tréninku. Vettel uznal, že ráno během přerušení tréninku předjel vůz Manor Roberta Merhiho. "Ano, byla tam tehdy červená vlajka, viděl jsem Manor, nevím, jaký měl problém, ale byl hodně pomalý, tak jsem ho předjel," uvedl Němec.
Komisaři tento přestupek potrestali odsunutím o pět míst na startu a také se mu přičítají tři body na jeho superlicenci.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.