Force India už dlouho plánuje nasadit velké úpravy vozu, které označuje jako B-specifikaci letošního auta. Konečně se jí s tímto vozem podařilo absolvovat nárazové testy.
Force India už absolvovala jeden crash test, ale ten byl neúspěšný. Jen připomenu, aby auto vůbec mohlo vyjet na trať, musí projít nárazovými testy pod dohledem FIA, i když by se mělo zúčastnit byť jen testů.
"První test se nám sice nepovedl, ale jen velmi těsně," řekl zástupce šéfa týmu Force India, Bob Fernley. "První test byl na konci těsný, což nás zpomalilo o týden, nebo dva, ale alespoň bylo jasné, že druhým testem projdeme bez problémů."
"Testuje se hodně částí, naše auto naštěstí vším prošlo, což je důležité, protože nás to posouvá dopředu."
"Jsme nachystaní, že nové šasi bude připraveno na testy na RedBull Ringu a v závodním módu nový vůz ukážeme ve VC Velké Británie na Silverstone," zakončil Fernley. Je logisticky vhodné, že nový monopost ukáží na Silverstone, protože okruh je de facto přes cestu od jejich továrny.
Jezdci Force Indie si na nový monopost ještě chvíli počkají (foto: Sahara Force India)
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.