McLaren připravuje pro Rakousko rozsáhlá vylepšení svého vozu. S novým aerodynamickým balíkem by měl přijít také krátký nos.
Ke zkrácení nosu přistoupil nedávno také Red Bull, který společně s dalšími týmy považuje řešení Mercedesu a Williamsu z pohledu aerodynamiky za nejefektivnější. O nasazení kratší verze bude usilovat také McLaren, který s ní už zamířil k povinnému testování.
"Máme za cíl přivážet aerodynamická vylepšení MP4-30, kdykoliv je to možné a v souladu s naší snahou neustále zvyšovat konkurenceschopnost stále nového konceptu vozu, který nabízí obrovský vývojový potenciál," uvádí mluvčí McLarenu.
"V Rakousku, jak naznačujete, očekáváme, že budeme moci nasadit některá aerodynamická vylepšení, z nichž některá budou viditelná a některá ne. Stále jsou ale ve vývoji a my se momentálně s médii nemůžeme podělit o detaily," komentuje přípravu krátkého nosu.
Ten při prvním pokusu o absolvování nárazových testů neprošel, tento víkend se bude u FIA snažit napodruhé uspět. Nový nos přispěje také ke změně aerodynamického vyvážení. "Zůstaneme věrní našemu aerodynamickému konceptu, přesto ale některé větší věci změníme," potvrzuje McLaren.
Součásti velkého balíku vylepšení bude kromě aerodynamiky také nový systém zavěšení, který by měl monopostu zajistit větší mechanickou přilnavost, která se v Monaku neočekávaně prokázala být jeho slabinou, jak v Kanadě prozradil Fernando Alonso (více zde).
McLaren připravuje kratší verzi nosu - stihne s ním před Rakouskemprojít povinnými nárazovými testy FIA? (foto: Honda Racing F1)
Víkend v Montrealu bude tým muset přečkat na dráze s dlouhými rovinkami, která jim moc sedět nebude. Honda sice vyčerpala dva žetony pro vylepšení své pohonné jednotky, jednalo se však spíše o spolehlivostní úpravu - výkon má mít stejný jako v Monaku. Podle soupeřů ale nasadí díly pro větší výkonnost s konzervativním nastavením pro jejich otestování s následným navýšením počtu koní v Rakousku.
Závodní ředitel Eric Boullier vysvětluje, proč i přes horší konkurenceschopnost vozu nemělo cenu s nasazením novinek spěchat: "Nemělo to ještě žádný smysl je přivézt dříve. Prioritou měla pohonná jednotka. Proto jsme raději věnovali více času aerodynamice. Na začátku nám scházelo tolik času na kolo, že jsme ani zdaleka nemohli správně vyhodnocovat změny na voze."
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.