McLaren připravuje pro Rakousko rozsáhlá vylepšení svého vozu. S novým aerodynamickým balíkem by měl přijít také krátký nos.
Ke zkrácení nosu přistoupil nedávno také Red Bull, který společně s dalšími týmy považuje řešení Mercedesu a Williamsu z pohledu aerodynamiky za nejefektivnější. O nasazení kratší verze bude usilovat také McLaren, který s ní už zamířil k povinnému testování.
"Máme za cíl přivážet aerodynamická vylepšení MP4-30, kdykoliv je to možné a v souladu s naší snahou neustále zvyšovat konkurenceschopnost stále nového konceptu vozu, který nabízí obrovský vývojový potenciál," uvádí mluvčí McLarenu.
"V Rakousku, jak naznačujete, očekáváme, že budeme moci nasadit některá aerodynamická vylepšení, z nichž některá budou viditelná a některá ne. Stále jsou ale ve vývoji a my se momentálně s médii nemůžeme podělit o detaily," komentuje přípravu krátkého nosu.
Ten při prvním pokusu o absolvování nárazových testů neprošel, tento víkend se bude u FIA snažit napodruhé uspět. Nový nos přispěje také ke změně aerodynamického vyvážení. "Zůstaneme věrní našemu aerodynamickému konceptu, přesto ale některé větší věci změníme," potvrzuje McLaren.
Součásti velkého balíku vylepšení bude kromě aerodynamiky také nový systém zavěšení, který by měl monopostu zajistit větší mechanickou přilnavost, která se v Monaku neočekávaně prokázala být jeho slabinou, jak v Kanadě prozradil Fernando Alonso (více zde).
McLaren připravuje kratší verzi nosu - stihne s ním před Rakouskemprojít povinnými nárazovými testy FIA? (foto: Honda Racing F1)
Víkend v Montrealu bude tým muset přečkat na dráze s dlouhými rovinkami, která jim moc sedět nebude. Honda sice vyčerpala dva žetony pro vylepšení své pohonné jednotky, jednalo se však spíše o spolehlivostní úpravu - výkon má mít stejný jako v Monaku. Podle soupeřů ale nasadí díly pro větší výkonnost s konzervativním nastavením pro jejich otestování s následným navýšením počtu koní v Rakousku.
Závodní ředitel Eric Boullier vysvětluje, proč i přes horší konkurenceschopnost vozu nemělo cenu s nasazením novinek spěchat: "Nemělo to ještě žádný smysl je přivézt dříve. Prioritou měla pohonná jednotka. Proto jsme raději věnovali více času aerodynamice. Na začátku nám scházelo tolik času na kolo, že jsme ani zdaleka nemohli správně vyhodnocovat změny na voze."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.