Felipe Massa se na čtvrteční tiskové konferenci opět pustil do nezkušeného Maxe Verstappena kvůli jeho havárii v Monaku. Ten mu na oplátku doporučil, aby se shlédl záznam Velké ceny Kanady 2014, kde měl sám podobný incident.
Pilot Toro Rosso při pokusu o předjetí Romaina Grosjeana na konci cílové rovinky do soupeře zezadu narazil a sám skončil po prudkém nárazu ve zdi, naštěstí se při tom nezranil. Vysloužil si za to nemilosrdnou kritiku několika soupeřů včetně Felipeho Massy, který Verstappena označil za velmi nebezpečného jezdce (více zde).
"Myslím si, že obzvlášť když jedete svůj první rok, je vám 17 let, provedete něco podobného a nebyli byste penalizováni, pak by to bylo naprosto zcestné. Myslím si, že FIA musí být v řádném směru silná, což byla. To je jediná věc, kterou jsem řekl, a tu neměním. Musíme se držet pravidel. Řekl jsem, že to, co udělal, bylo špatné," vrátil se včera Massa k závodu v Monaku.
Vedle něj seděl Verstappen, který na to reagoval slovy: "No, každý může mít svůj názor, to v první řadě. Když jsem se ale podíval na svá data, tak jsem vůbec nebrzdil později. Během toho závodu jsem předtím brzdil později, ale v tom kole, kdy došlo k havárii, jsem brzdil úplně stejně jako o kolo dříve a dostal jsem trest. Nyní se soustředím na Kanadu. Možná byste se měli podívat na závod z minulého roku, co se tam přihodilo."
Tehdy Massa zezadu na konci cílové rovinky zezadu narazil do Sergia Péreze, který byl poté penalizován - podle Brazilce ovšem nedostatečně. Mezi svou a Verstappenovou kolizí ale žádnou podobu nevidí: "Myslím, že se to trochu lišilo, ne? Byl jsem na straně a on se k ní při brzdění pohnul, takže... Nemyslím si, že se Grosjean při brzdění přesouval, ne? Ale on [Pérez] tady při brzdění ano, takhle k tomu došlo."
Max Verstappen svůj styl měnit nehodlá, Felipemu Massovi doporučil shlédnutí jeho vlastní havárie z loňské Kanady (foto: Scuderia Toro Rosso)
Verstappen bude za kolizi v Monaku v neděli potrestán odsunem o pět míst dozadu na startovním roštu. Co by udělal před onou nehodou jinak? "Nic moc... útočil jsem, chtěl jsem body, obzvlášť po té zastávce v boxech, kterou jsme měli. Nevím. Možná bych zabočil trochu dříve doprava, snažil se mu více vyhnout a možná ujet ještě jedno kolo. Nemyslím si, že bych musel do té doby dělat tolik věcí jinak."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.