Ferrari si pro Kanadu přichystalo novou pohonnou jednotku, odběratel Scuderie, Sauber, však novou jednotku ještě nedostane.
Italové utratili tři žetony, aby si pro okruh v Montrealu připravili novou pohonnou jednotku, která má být až o tři desetiny vteřiny na kolo rychlejší. Teď se ale objevila zpráva, že Sauber nedostane novou specifikaci a bude jezdit se starou.
"Ferrari má nové vylepšení na své pohonné jednotce," řekl v Montrealu Marcus Ericsson pro motorsport.com. "Ale my novou jedotku zde nedostaneme, snad ji budeme mít v Belgii, takže budeme i nadále jezdit se specifikací, kterou používáme celý rok."
Kde je tedy problém? To se zatím neví. Ferrari i Sauber použili stejný počet důležitých částí motoru, resp. interního spalovacího motoru, o který se jedná. Takže v tomto by problém být neměl.
Sauber po prázdninách nebude mít jen nový motor, ale i značně přepracovaný vůz (foto: Sauber Motorsport AG)
Je možné, že Ferrari nemá dostatečnou výrobní kapacitu, ale další scénáře by byly jen spekulací. Každopádně to vypadá, že Sauber nasadí 4. a zároveň vylepšení pohonné jednotky právě v Belgii.
Manor nový motor nedostane, protože i když je zákazník Ferrari, používá ještě minuloroční specifikaci. Jezdí totiž s loňským monopostem Marussie, který není schopen spolupracovat s letošní pohonnou jednotkou. Nový vůz mají představit až po letní přestávce.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.