Ferrari si pro Kanadu přichystalo novou pohonnou jednotku, odběratel Scuderie, Sauber, však novou jednotku ještě nedostane.
Italové utratili tři žetony, aby si pro okruh v Montrealu připravili novou pohonnou jednotku, která má být až o tři desetiny vteřiny na kolo rychlejší. Teď se ale objevila zpráva, že Sauber nedostane novou specifikaci a bude jezdit se starou.
"Ferrari má nové vylepšení na své pohonné jednotce," řekl v Montrealu Marcus Ericsson pro motorsport.com. "Ale my novou jedotku zde nedostaneme, snad ji budeme mít v Belgii, takže budeme i nadále jezdit se specifikací, kterou používáme celý rok."
Kde je tedy problém? To se zatím neví. Ferrari i Sauber použili stejný počet důležitých částí motoru, resp. interního spalovacího motoru, o který se jedná. Takže v tomto by problém být neměl.
Sauber po prázdninách nebude mít jen nový motor, ale i značně přepracovaný vůz (foto: Sauber Motorsport AG)
Je možné, že Ferrari nemá dostatečnou výrobní kapacitu, ale další scénáře by byly jen spekulací. Každopádně to vypadá, že Sauber nasadí 4. a zároveň vylepšení pohonné jednotky právě v Belgii.
Manor nový motor nedostane, protože i když je zákazník Ferrari, používá ještě minuloroční specifikaci. Jezdí totiž s loňským monopostem Marussie, který není schopen spolupracovat s letošní pohonnou jednotkou. Nový vůz mají představit až po letní přestávce.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.