Podle Pastora Maldonada může za jeho aktuální špatnou bilanci technika, která letos dost často stávkuje. I přes problémy však přestupu do Lotusu nelituje.
Člen představenstva Lotusu, Matthew Carter, se nechal slyšet, že se musí Pastor Maldonado zlepšit, aby mohl za Lotus jezdit i nadále. Jezdec přitom do týmové kasičky přináší nemalý obnos peněz. Letošní sezona zatím 30 letému pilotovi nevychází - zatím se mu nepovedlo získat ani jeden bod. Je však nutné podotknout, že obvykle za odstoupením stojí technika.
Jezdec pro italský 'Autosprint' prohlásil, že věří i přes nepovedený start ve zlepšení: "Pokud se podíváme na výsledky, pak to pro nás není moc povedené období," přiznává jezdec Lotusu. I když byl u Williamsu, tak si musel projít krizí velmi podobnou té, ve které se aktuálně nachází Lotus. "Mám spoustu technických problémů, které mě v trénincích, kvalifikacích nebo závodech zastavují."
Naposledy v Monaku musel zastavit pro problém s brzdami. "Díky tomu jsem zatím nemohl ukázat můj potenciál a ovlivnilo to moje výsledky." V Monaku Venezuelan porazil v kvalifikaci svého kolegu, Romaina Grosjeana: "Už bylo na čase, protože až doposud jsem byl pomalejší než Grosjean."
V Monaku si Pastor věřil, protože je to trať, která mu jde - ale technika zazlobila (foto: Lotus F1 Team)
"To, že jsem teď stál před ním se podle mě nedá označit za překvapení. Jsem v týmu, který umí vždy postavit konkurenceschopné auto," obhajuje Pastor svůj odchod z Williamsu do Lotusu. Jakmile totiž odešel od Williamsu, tak se mu začalo dařit, zatímco Lotus se po několika povedených sezonách propadl do středu pole.
"Je jasné, že bych nejraději neustále bojoval o podium. Ale jako jezdec jsem se během doby u Lotusu hodně rozvinul. Není to sice tým, který by měl potenciál vyhrávat všechny závody, ale je to tým, který dokáže získat z dostupných zdrojů co největší úspěch."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.