Fernando Alonso je podle Business Book stále nejlépe placeným pilotem Formule 1. V sezóně 2015 si vydělá 39 milionů dolarů (téměř miliardu korun).
Španěl sice nezískal po přestupu k McLarenu ještě ani bod, přesto je podle nejnovějšího žebříčku nejlépe placeným pilotem Formule 1. Nejblíže mu je s 30 miliony dolary (732 mil. Kč) Sebastian Vettel, jenž před sezónou posílil Ferrari.
Lewisovi Hamiltonovi patří s ročním výdělkem ve výši 28 milionů dolarů (684 mil. Kč) až třetí příčka - před minulým závodem v Monaku ale s Mercedesem podepsal novou tříletou smlouvu, podle které se Alonsovi vyrovná (více zde).
Další místa v pořadí okupují Kimi Räikkönen, jenž si u Ferrari přijde na 20 milionů dolarů (488 mil. Kč), Nico Rosberg s 15 miliony dolarů (366 mil. Kč), Alonsův týmový kolega Jenson Button s 11 miliony dolarů (268,5 mil. Kč).
Za nimi se s příjmem ve výši 4,5 milionů dolarů (110 mil. Kč) řadí Felipe Massa z Williamsu, Nico Hülkenberg a Sergio Pérez z Force Indie a dvojice Lotusu - Romain Grosjean a Pastor Maldonado.
Výdělky pilotů v roce 2015 (zdroj: Business Book)
Kolik vydělávají nováčci? Daniil Kvjat dosahuje na 820 tisíc dolarů (20 mil. Kč), mladíci Toro Rosso - Max Verstappen a Carlos Sainz, jr. - pak dostávají ročně 275 tisíc dolarů (6,7 mil. Kč). Hůře jsou placeni jezdci Sauberu - Felipe Nasr a Marcus Ericsson: 220 tisíc dolarů (5,4 mil. Kč), poslední jsou Roberto Merhi a Will Stevens z Marussie.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.