Fernando Alonso je podle Business Book stále nejlépe placeným pilotem Formule 1. V sezóně 2015 si vydělá 39 milionů dolarů (téměř miliardu korun).
Španěl sice nezískal po přestupu k McLarenu ještě ani bod, přesto je podle nejnovějšího žebříčku nejlépe placeným pilotem Formule 1. Nejblíže mu je s 30 miliony dolary (732 mil. Kč) Sebastian Vettel, jenž před sezónou posílil Ferrari.
Lewisovi Hamiltonovi patří s ročním výdělkem ve výši 28 milionů dolarů (684 mil. Kč) až třetí příčka - před minulým závodem v Monaku ale s Mercedesem podepsal novou tříletou smlouvu, podle které se Alonsovi vyrovná (více zde).
Další místa v pořadí okupují Kimi Räikkönen, jenž si u Ferrari přijde na 20 milionů dolarů (488 mil. Kč), Nico Rosberg s 15 miliony dolarů (366 mil. Kč), Alonsův týmový kolega Jenson Button s 11 miliony dolarů (268,5 mil. Kč).
Za nimi se s příjmem ve výši 4,5 milionů dolarů (110 mil. Kč) řadí Felipe Massa z Williamsu, Nico Hülkenberg a Sergio Pérez z Force Indie a dvojice Lotusu - Romain Grosjean a Pastor Maldonado.
Výdělky pilotů v roce 2015 (zdroj: Business Book)
Kolik vydělávají nováčci? Daniil Kvjat dosahuje na 820 tisíc dolarů (20 mil. Kč), mladíci Toro Rosso - Max Verstappen a Carlos Sainz, jr. - pak dostávají ročně 275 tisíc dolarů (6,7 mil. Kč). Hůře jsou placeni jezdci Sauberu - Felipe Nasr a Marcus Ericsson: 220 tisíc dolarů (5,4 mil. Kč), poslední jsou Roberto Merhi a Will Stevens z Marussie.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.