Ferrari do Kanady veze motor s vyšším výkonem, za jehož vývoj vyčerpal 3 žetony. Bude to na Mercedes stačit a dočká se dalšího vítězství?
Již v pondělí jsme vás informovali o tom, že výrobci motorů konečně sáhli na své první vývojové žetony - Honda na dva, Ferrari na tři. Oba do Kanady míří s vyšším výkonem. Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen tedy zřejmě nasadí své třetí letošní motory. Čtvrtý motor vylepšený o další žetony pak bude připraven pro důležitý domácí závod - pro Velkou cenu Itálie.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene se sice v Monaku snažil zamést pod kobereček s tím, že pro Kanadu žádné vylepšení motoru nechystají, FIA však ve své technické komunikaci potvrdila, že Ferrari pro zvýšení výkonů použila 3 z 10 zbývajících žetonů pro letošní sezónu.
Využití žetonů pro vývoj motorů 2015
Podle italských médií je uplatní již v Montrealu. Ke změně mělo dojít v oblasti spalovací komory, vačkových hřídelí a pístů. Dlouholetý technický partner Shell navíc představí nové palivo, které také svým dílem přispěje k vyššímu výkonu přepracovaného balíku.
Mercedes sice v Kanadě nasadí nové druhé motory, nepřistoupil však zatím k navýšení jejich výkonů prostřednictvím přidělených žetonů - ty odloží zřejmě až pro své 3. či 4. letošní pohonné jednotky. Renault zatím řeší potíže se spolehlivostí, navyšovat výkon začne zřejmě až v Belgii.
Motory Mercedesu jsou na tom se spolehlivostí zatím nejlépe. Ferrari od Kanady začne jezdit s třetími motory, proto se později během sezóny zřejmě nevyhne taktické penalizaci za nasazení pátých jednotek. Pokud by čtvrtou nasadili v Monze, finále v Abú Zabí by byl jejím sedmým závodem. Stříbrné šípy přitom se svým motorem zvládli úvodních šest podniků.
Ferrari v Kanadě nasadí vylepšené pohonné jednotky (foto: Scuderia Ferrari)
O víkendu bude zajímavé sledovat, kolik dokáže Ferrari díky avizovanému vylepšení stáhnout. V kvalifikacích ztrácelo kolem 7 desetin sekundy, vylepšení motoru převyšující 30 koní by mělo odpovídat třem desetinám.
V závodech si Scuderia vedla obvykle lépe. K boji o vítězství by ji v Kanadě i v Rakousku mohla pomoci volba pneumatik - Pirelli totiž přiveze super-měkkou a měkkou směs, k nimž jsou vozy z Maranella šetrnější, jak jsme viděli v Malajsii.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
McLaren věří, že rivalita mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim nebude ohrožovat týmovou spolupráci v boji o titul. Oba jezdci loni pomohli McLarenu k šesti vítězstvím a prvnímu titulu v Poháru konstruktérů po 26 letech. Po úspěšných testech v Bahrajnu je Norris favoritem.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.