Tost: Zákaznické vozy nebudou levné, náklady by dosahovaly až 50 % rozpočtu špičkových týmů

Toro Rosso
Toro Rosso, foto: Scuderia Toro Rosso
Petr Hlawiczka 3. června 2015 06:30
Sdílej:

Ani zákaznické vozy by podle šéfa Toro Rosso, Franze Tosta, nebyly levnou záležitostí. Dle jeho odhadů je třeba počítat s výši rozpočtu, který by dosahoval až 50 % rozpočtů špičkových týmů.

Formule 1 se zabývá otázkou, zda v budoucnu nepovolit účast zákaznických týmů, které by tak nemusely být konstruktéry a připravovat celé auto sami. To by samozřejmě vedlo k úspoře nákladů za návrh, vývoj a konstrukci, špičkový monopost by ale stále vyšel na dost peněz.

"Určitě by šlo o dobrý způsob, jak začít s týmem v F1, podobně jako tomu bylo u Toro Rosso. Momentálně mám ale trochu pocit, že lidé podceňují náklady zákaznického týmu, protože by to nebylo tak levné, jak si všichni myslí," upozorňuje Franz Tost.

"Pokud byste chtěli být konkurenceschopný zákaznickým týmem, pak byste museli nakupovat od špičkového týmu. A ten pracuje na vysoké úrovni - nejen z technického, ale také z finančního hlediska. Bylo by to celkem drahé - zadarmo to nebude," pokračuje šéf Toro Rosso.

F1 není levnou záležitostí - a nebyla by ani pro zákaznické týmy,varuje Tost

Takový zákaznický tým by podle něj stejně nemohl fungovat s podstatně nižším rozpočtem, než se kterým hospodaří velké týmy: "Na jednu stranu to bude levnější, protože nemáte veškeré náklady na výzkum a vývoj, na aerodynamické tunely a všechny tyto věci. Ale musíte si díly vyrábět, což stojí peníze. Myslím si, že by to bylo kolem 40 - 50 % rozpočtu [špičkových týmů]."

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.