Ani zákaznické vozy by podle šéfa Toro Rosso, Franze Tosta, nebyly levnou záležitostí. Dle jeho odhadů je třeba počítat s výši rozpočtu, který by dosahoval až 50 % rozpočtů špičkových týmů.
Formule 1 se zabývá otázkou, zda v budoucnu nepovolit účast zákaznických týmů, které by tak nemusely být konstruktéry a připravovat celé auto sami. To by samozřejmě vedlo k úspoře nákladů za návrh, vývoj a konstrukci, špičkový monopost by ale stále vyšel na dost peněz.
"Určitě by šlo o dobrý způsob, jak začít s týmem v F1, podobně jako tomu bylo u Toro Rosso. Momentálně mám ale trochu pocit, že lidé podceňují náklady zákaznického týmu, protože by to nebylo tak levné, jak si všichni myslí," upozorňuje Franz Tost.
"Pokud byste chtěli být konkurenceschopný zákaznickým týmem, pak byste museli nakupovat od špičkového týmu. A ten pracuje na vysoké úrovni - nejen z technického, ale také z finančního hlediska. Bylo by to celkem drahé - zadarmo to nebude," pokračuje šéf Toro Rosso.
F1 není levnou záležitostí - a nebyla by ani pro zákaznické týmy,varuje Tost
Takový zákaznický tým by podle něj stejně nemohl fungovat s podstatně nižším rozpočtem, než se kterým hospodaří velké týmy: "Na jednu stranu to bude levnější, protože nemáte veškeré náklady na výzkum a vývoj, na aerodynamické tunely a všechny tyto věci. Ale musíte si díly vyrábět, což stojí peníze. Myslím si, že by to bylo kolem 40 - 50 % rozpočtu [špičkových týmů]."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.