Oponenti Mercedesu se snaží, aby byl i v další sezóně povolen vývoj motoru přes sezónu, jak k tomu omylem došlo i letos, kde je ale problém?
S novými motory přišla i nová pravidla ohledně vývoje motorů, FIA je umožnila vylepšovat, ale nabídla týmům na každou sezónu jen omezený počet žetonů a taky zakázala sezónní vývoj. V prvním roce fungování nových pravidel byla vztyčným bodem homologace motoru.
Problém ale nastal, když letos homologační termín nezadala, což vyústilo až v situaci, kdy byla kvůli díře v pravidlech nucena povolit sezónní vývoj. Pro příští rok ale již do pravidel zasadila homologační termín, což by sezónní vývoj znemožnilo.
To nás vrací k problému, který se řešil už dříve, co kdyby se mohl vyvíjet motor i během sezóny? Tuto alternativu se pokoušely už vloni před objevením díry v pravidlech protlačit do pravidel všichni motoráři kromě Mercedesu. A vypadá to, že letos to bude ta samá písnička.
"Vzhledem k množství práce, které musíme odvést, bychom rádi mohli využívat žetony volným způsobem," uvádí šéf Renaultu Cyril Abiteboul pro Motorsport.
"Nevidím spojení mezi vývojem uprostřed sezóny prostřednictvím žetonů a rozpočtem, protože žetony máme pořád [mimo sezónu]. Neříkáme, že můžete dělat, cokoliv se vám zlíbí. Říkáme, že úpravy můžete nasazovat v rámci omezení v podobě alokace žetonů, kdykoliv chcete.
Je třeba prodiskutovat některé věci, pokud jde o váhu žetonů a váhu změn, vůči tomu jsem otevřený. Nejsem ale otevřený pro zastavení vývoje během sezóny a povolit to během zimy kvůli našim zařízením. Opravdu to není dobré pro celkový rozpočet a řízení zdrojů v rámci našich různých továren."
Mercedes je po stránce motoru stále vepředu (foto: Honda Racing F1)
I když by některé týmy takový vývoj motorů uvítaly, Mercedes je tradičně proti. Cyril Abiteboul si myslí, že Mercedes jen nechce, aby jej soupeři dohnali, tak si stěžuje, že by sezónní vývoj stál více peněz. Každopádně je situace snad stejná jako před necelým rokem, takže pokud se nenajde díra v pravidlech, s největší pravděpodobností se vývoje motorů během sezóny nedočkáme.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.