Oponenti Mercedesu se snaží, aby byl i v další sezóně povolen vývoj motoru přes sezónu, jak k tomu omylem došlo i letos, kde je ale problém?
S novými motory přišla i nová pravidla ohledně vývoje motorů, FIA je umožnila vylepšovat, ale nabídla týmům na každou sezónu jen omezený počet žetonů a taky zakázala sezónní vývoj. V prvním roce fungování nových pravidel byla vztyčným bodem homologace motoru.
Problém ale nastal, když letos homologační termín nezadala, což vyústilo až v situaci, kdy byla kvůli díře v pravidlech nucena povolit sezónní vývoj. Pro příští rok ale již do pravidel zasadila homologační termín, což by sezónní vývoj znemožnilo.
To nás vrací k problému, který se řešil už dříve, co kdyby se mohl vyvíjet motor i během sezóny? Tuto alternativu se pokoušely už vloni před objevením díry v pravidlech protlačit do pravidel všichni motoráři kromě Mercedesu. A vypadá to, že letos to bude ta samá písnička.
"Vzhledem k množství práce, které musíme odvést, bychom rádi mohli využívat žetony volným způsobem," uvádí šéf Renaultu Cyril Abiteboul pro Motorsport.
"Nevidím spojení mezi vývojem uprostřed sezóny prostřednictvím žetonů a rozpočtem, protože žetony máme pořád [mimo sezónu]. Neříkáme, že můžete dělat, cokoliv se vám zlíbí. Říkáme, že úpravy můžete nasazovat v rámci omezení v podobě alokace žetonů, kdykoliv chcete.
Je třeba prodiskutovat některé věci, pokud jde o váhu žetonů a váhu změn, vůči tomu jsem otevřený. Nejsem ale otevřený pro zastavení vývoje během sezóny a povolit to během zimy kvůli našim zařízením. Opravdu to není dobré pro celkový rozpočet a řízení zdrojů v rámci našich různých továren."
Mercedes je po stránce motoru stále vepředu (foto: Honda Racing F1)
I když by některé týmy takový vývoj motorů uvítaly, Mercedes je tradičně proti. Cyril Abiteboul si myslí, že Mercedes jen nechce, aby jej soupeři dohnali, tak si stěžuje, že by sezónní vývoj stál více peněz. Každopádně je situace snad stejná jako před necelým rokem, takže pokud se nenajde díra v pravidlech, s největší pravděpodobností se vývoje motorů během sezóny nedočkáme.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.