Mistrovský tým Mercedesu v Kanadě nasadí ve svých vozech pro Lewise Hamiltona a Nica Rosberga nové pohonné jednotky. Pro ně jde o druhý ze čtyř povolených motorů. Během vývoje má tým za cíl zlepšit odolnost svého pohonné ústrojí.
Ferrari během víkendu v Kanadě přidává plyn - tým použije některé ze svých žetonů pro nasazení nových pístů, váčkové hřídele a spalovací komory. Podle některých zpráv to tým z Maranella bude stát dokonce až 4 nebo 5 dostupných žetonů, podle jiných 3. Tým jich má pro letošek k dispozici 10.
Mercedes vyvíjel více během zimy, a tak mu zbylo jenom 7 žetonů pro zbytek sezony. S Ferrari spolupracoval také Shell, nové palivo, které týmu dodá, pomůže snížit spotřebu motoru a zvýšit výkon motoru. U Ferrari očekávají nárůst o 20-30 koní. Měli by se tak dostat na úroveň 820 koní, to je zhruba číslo, které dostává ze svých motorů i Mercedes.
Druhou evoluci motoru pak tým nasadí při domácím závodu v Monze. Mercedes na to zareagoval nasazením nových motorů (2. ze 4. povolených). Podle zpráv z Anglie tým kolem Andy Cowella nevyužije žádný z žetonů (nepracuje tedy na zvýšení výkonu), ale soustředí se pouze na zlepšení spolehlivosti.
Monako bylo poslední 'štací' pro první motory (foto: Daimler AG)
Oba motory Hamiltona a Rosberga mají za sebou 6 Grand Prix - avšak ani u Mercedesu se jejich provoz neobešel bez problémů. U Hamiltona muselo dojít k výměně řízení elektroniky, u identického motoru Nica Hülkenberga u Force Indie odešel jeden píst, na což museli zareagovat specialisti přes motory od Mercedesu.
"Naším cílem vždy bylo, abychom v Austrálii měli nejlepší motor. Opravdu jsme tlačili na to, abychom všechna vylepšení měli už během zimních testů nebo nejpozději v Melbourne. Není to tak, že bychom některá vylepšení odložili. Fakt, že jsme měli v Austrálii takový motor, jaký jsme od začátku zamýšleli, nám teď usnadňuje práci na zlepšování spolehlivosti a koordinaci jejich nasazování," říká Andy Cowell.
"Z pohledu spolehlivosti zatím letos nemáme moc dobrou sezonu. Letos nechceme ani jednou odevzdat body [konkurenci] tak jako vloni. Proto testujeme každý jednotlivý díl na stolici. Ani v otázce výkonnosti jsme v zimě nespali a neřekli si: 'No jo, nemusíme nic dělat, vždyť teď jsme nejlepší.'
Každou část motoru jsme si vzali pod lupu a zkoumali, jak z níc dostat vyšší výkon - zoptimalizovali jsme efektivitu spalování, používáme jiné oleje, abychom snížili tření, zlepšili jsme chlazení - nejenom díky jinému hardware ale i díky jiným chladícím prostředkům, máme jiná maziva. V6 byl ještě lépe zapracován do auta. Také jsme snížili jeho váhu. Takže celkově je jen málo dílů, které jsme převzali z roku 2014."
Vloni Mercedes v Kanadě 'přenechal' vítězství konkurenci, tomu chce letos zabránit (foto: Daimler AG)
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.