Mistrovský tým Mercedesu v Kanadě nasadí ve svých vozech pro Lewise Hamiltona a Nica Rosberga nové pohonné jednotky. Pro ně jde o druhý ze čtyř povolených motorů. Během vývoje má tým za cíl zlepšit odolnost svého pohonné ústrojí.
Ferrari během víkendu v Kanadě přidává plyn - tým použije některé ze svých žetonů pro nasazení nových pístů, váčkové hřídele a spalovací komory. Podle některých zpráv to tým z Maranella bude stát dokonce až 4 nebo 5 dostupných žetonů, podle jiných 3. Tým jich má pro letošek k dispozici 10.
Mercedes vyvíjel více během zimy, a tak mu zbylo jenom 7 žetonů pro zbytek sezony. S Ferrari spolupracoval také Shell, nové palivo, které týmu dodá, pomůže snížit spotřebu motoru a zvýšit výkon motoru. U Ferrari očekávají nárůst o 20-30 koní. Měli by se tak dostat na úroveň 820 koní, to je zhruba číslo, které dostává ze svých motorů i Mercedes.
Druhou evoluci motoru pak tým nasadí při domácím závodu v Monze. Mercedes na to zareagoval nasazením nových motorů (2. ze 4. povolených). Podle zpráv z Anglie tým kolem Andy Cowella nevyužije žádný z žetonů (nepracuje tedy na zvýšení výkonu), ale soustředí se pouze na zlepšení spolehlivosti.
Monako bylo poslední 'štací' pro první motory (foto: Daimler AG)
Oba motory Hamiltona a Rosberga mají za sebou 6 Grand Prix - avšak ani u Mercedesu se jejich provoz neobešel bez problémů. U Hamiltona muselo dojít k výměně řízení elektroniky, u identického motoru Nica Hülkenberga u Force Indie odešel jeden píst, na což museli zareagovat specialisti přes motory od Mercedesu.
"Naším cílem vždy bylo, abychom v Austrálii měli nejlepší motor. Opravdu jsme tlačili na to, abychom všechna vylepšení měli už během zimních testů nebo nejpozději v Melbourne. Není to tak, že bychom některá vylepšení odložili. Fakt, že jsme měli v Austrálii takový motor, jaký jsme od začátku zamýšleli, nám teď usnadňuje práci na zlepšování spolehlivosti a koordinaci jejich nasazování," říká Andy Cowell.
"Z pohledu spolehlivosti zatím letos nemáme moc dobrou sezonu. Letos nechceme ani jednou odevzdat body [konkurenci] tak jako vloni. Proto testujeme každý jednotlivý díl na stolici. Ani v otázce výkonnosti jsme v zimě nespali a neřekli si: 'No jo, nemusíme nic dělat, vždyť teď jsme nejlepší.'
Každou část motoru jsme si vzali pod lupu a zkoumali, jak z níc dostat vyšší výkon - zoptimalizovali jsme efektivitu spalování, používáme jiné oleje, abychom snížili tření, zlepšili jsme chlazení - nejenom díky jinému hardware ale i díky jiným chladícím prostředkům, máme jiná maziva. V6 byl ještě lépe zapracován do auta. Také jsme snížili jeho váhu. Takže celkově je jen málo dílů, které jsme převzali z roku 2014."
Vloni Mercedes v Kanadě 'přenechal' vítězství konkurenci, tomu chce letos zabránit (foto: Daimler AG)
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.