Ferrari a Honda využívají první žetony pro vývoj motorů. Zamíří s vylepšenými pohonnými jednotkami už do Kanady?
Z dokumentu, který dnes Mezinárodní automobilová federace zaslala týmům, vyplývá, že dva výrobci motorů již využili první žetony: Ferrari dva tři a Honda dva: "Můžu potvrdit, že v přípravě na Velkou cenu Kanady využili dva výrobci pohonných jednotek některé ze svých přidělených žetonů," píše Charlie Whiting.
Podle zákulisních zpráv se Ferrari zaměřilo na zlepšení konstrukce kolem hlavy válců. Zatím ale není jisté, zda tým vylepšené motory nasadí již tento víkend v Montrealu. V Monaku totiž šéf týmu Maurizio Arrivabene uvedl, že do Kanady na žádné nesáhnou.
"V Kanadě nepoužijeme žetony. Ale neptejte se mě kdy, protože tuto informaci nechci poskytovat Němcům. Chci trochu [italského] nacionalismu," uvedl šéf Scuderie, která připravuje velký pokrok ve výkonnosti společně s výrobcem paliv Shell - počet koní by měl stoupnout o více než 30 a dostat se na úroveň Mercedesu.
Honda využívá své první žetony, nové díly nasadí již tento víkend v Kanadě (foto: McLaren)
V Monte Carlu mlžil také šéf vývoje motorů Hondy Jasuhisa Araj: "Nemáme zatím žádné plány - nerozhodujeme o použití žetonů. Záleží na naší strategii. Prodiskutujeme to s McLarenem a rozhodneme se, pro který závod je využijeme."
McLaren bude těžit z vylepšeného motoru již tento víkend v Kanadě, jak na rozdíl od Ferrari prozradila Honda. Pro Rakousko za 3 týdny pak chystá také rozsáhlé vylepšení aerodynamiky.
Mercedes a Renault potvrdili, že žádné žetony dosud nevyužili. Německému týmu tedy zbývá 7 žetonů, francouzskému výrobci 12, Hondě 7 (2 využila) a Ferrari 7 (využilo 3).
Využití žetonů pro vývoj motorů v sezóně 2015
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.