Ferrari a Honda využívají první žetony pro vývoj motorů. Zamíří s vylepšenými pohonnými jednotkami už do Kanady?
Z dokumentu, který dnes Mezinárodní automobilová federace zaslala týmům, vyplývá, že dva výrobci motorů již využili první žetony: Ferrari dva tři a Honda dva: "Můžu potvrdit, že v přípravě na Velkou cenu Kanady využili dva výrobci pohonných jednotek některé ze svých přidělených žetonů," píše Charlie Whiting.
Podle zákulisních zpráv se Ferrari zaměřilo na zlepšení konstrukce kolem hlavy válců. Zatím ale není jisté, zda tým vylepšené motory nasadí již tento víkend v Montrealu. V Monaku totiž šéf týmu Maurizio Arrivabene uvedl, že do Kanady na žádné nesáhnou.
"V Kanadě nepoužijeme žetony. Ale neptejte se mě kdy, protože tuto informaci nechci poskytovat Němcům. Chci trochu [italského] nacionalismu," uvedl šéf Scuderie, která připravuje velký pokrok ve výkonnosti společně s výrobcem paliv Shell - počet koní by měl stoupnout o více než 30 a dostat se na úroveň Mercedesu.
Honda využívá své první žetony, nové díly nasadí již tento víkend v Kanadě (foto: McLaren)
V Monte Carlu mlžil také šéf vývoje motorů Hondy Jasuhisa Araj: "Nemáme zatím žádné plány - nerozhodujeme o použití žetonů. Záleží na naší strategii. Prodiskutujeme to s McLarenem a rozhodneme se, pro který závod je využijeme."
McLaren bude těžit z vylepšeného motoru již tento víkend v Kanadě, jak na rozdíl od Ferrari prozradila Honda. Pro Rakousko za 3 týdny pak chystá také rozsáhlé vylepšení aerodynamiky.
Mercedes a Renault potvrdili, že žádné žetony dosud nevyužili. Německému týmu tedy zbývá 7 žetonů, francouzskému výrobci 12, Hondě 7 (2 využila) a Ferrari 7 (využilo 3).
Využití žetonů pro vývoj motorů v sezóně 2015
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.