Manor, nejslabší stáj letošní sezóny, přibírá ve snaze zlepšit svou výkonnost zkušené inženýry: Boba Bella, Lucu Furbatta či Gianlucu Pisanella.
Bývalý technický ředitel Renaultu a Mercedesu, Bob Bell, se chopí role technického konzultanta týmu, který překonal finanční problémy a vrátil se do F1. "Bude sloužit jako technický konzultant. Uplatní přitom své rozsáhlé zkušenosti z oboru, aby podporoval a radil vyššímu vedení Manoru při budování týmu a formulování ambiciózního dlouhodobého plánu," uvádí stáj v oficiálním prohlášení.
Kromě něj přicházejí další posily: bývalý hlavní konstrukce Toro Rosso Luca Furbatto a bývalý inženýr Toyoty a Caterhamu - Gianluca Pisanello. První jmenovaný bude zastávat roli šéfa konstrukce, druhý se stává hlavním inženýrem týmu.
"Start sezóny 201ř byl dramatický, ale zároveň odměňující. Dostáváme se více do rytmu, což nám umožňuje vzhlížet do budoucnosti. V této sezóně se soustředíme na to, abychom přepracovaly základy týmu a rozvinuly naše interní schopnosti. Jako vždy v F1 spoléháme na zkušenosti, houževnatost a hlad našich kolegů, takže nám je potěšením přivítat naše nové kolegy," uvádí šéf týmu John Booth.
Manor přibírá další zkušené inženýry (foto: Manor F1 Team)
"Každý z nich přináší obrovské množství zkušeností ze sportu, přidává další dimenze k našim existujícím technickým a inženýrským schopnostem. Zatímco se ve zbytku sezóny 2015 budeme pokoušet o optimalizaci naši výkonnosti, můžeme svou pozornost zaměřit také na příští kapitolu v naší historii - rok 2016 a dále," dodává Booth.
Britský tým jezdí stále pouze s loňským vozem s upravenou špičkou nosu, zatímco v továrně usilovně pracuje na přípravě nového monopostu. Dříve než pro Velkou cenu Belgie jej ale připravit nestihnou.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.