Manor, nejslabší stáj letošní sezóny, přibírá ve snaze zlepšit svou výkonnost zkušené inženýry: Boba Bella, Lucu Furbatta či Gianlucu Pisanella.
Bývalý technický ředitel Renaultu a Mercedesu, Bob Bell, se chopí role technického konzultanta týmu, který překonal finanční problémy a vrátil se do F1. "Bude sloužit jako technický konzultant. Uplatní přitom své rozsáhlé zkušenosti z oboru, aby podporoval a radil vyššímu vedení Manoru při budování týmu a formulování ambiciózního dlouhodobého plánu," uvádí stáj v oficiálním prohlášení.
Kromě něj přicházejí další posily: bývalý hlavní konstrukce Toro Rosso Luca Furbatto a bývalý inženýr Toyoty a Caterhamu - Gianluca Pisanello. První jmenovaný bude zastávat roli šéfa konstrukce, druhý se stává hlavním inženýrem týmu.
"Start sezóny 201ř byl dramatický, ale zároveň odměňující. Dostáváme se více do rytmu, což nám umožňuje vzhlížet do budoucnosti. V této sezóně se soustředíme na to, abychom přepracovaly základy týmu a rozvinuly naše interní schopnosti. Jako vždy v F1 spoléháme na zkušenosti, houževnatost a hlad našich kolegů, takže nám je potěšením přivítat naše nové kolegy," uvádí šéf týmu John Booth.
Manor přibírá další zkušené inženýry (foto: Manor F1 Team)
"Každý z nich přináší obrovské množství zkušeností ze sportu, přidává další dimenze k našim existujícím technickým a inženýrským schopnostem. Zatímco se ve zbytku sezóny 2015 budeme pokoušet o optimalizaci naši výkonnosti, můžeme svou pozornost zaměřit také na příští kapitolu v naší historii - rok 2016 a dále," dodává Booth.
Britský tým jezdí stále pouze s loňským vozem s upravenou špičkou nosu, zatímco v továrně usilovně pracuje na přípravě nového monopostu. Dříve než pro Velkou cenu Belgie jej ale připravit nestihnou.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.