Red Bull a Toro Rosso se v Kanadě mohou těšit na další vylepšení spolehlivosti, která pro ně přichystal jejich dodavatel motorů - Renault Sport F1.
Zatímco jejich piloti vyčerpali již téměř všechny motory pro sezónu 2015 (přehled zde), jejich francouzský výrobce usilovně pracoval na své spolehlivosti. Kromě přepracovaných pístů o víkendu přijde s dalšími úpravami.
"Měli jsme jeden zvláštní problém, který nám bránil ve vývoji výkonnosti. Museli jsme jej nejdříve opravit," popisuje pro Motorsport ředitel Renaultu Sport F1, Cyril Abiteboul. Nové díly tedy v pátek nasadí do motorů, s nimiž jezdili v Monaku.
Poté se rozhodnou, zda s nimi budou pokračovat v kvalifikaci i v závodu, nebo nasadí páté pohonné jednotky sezóny, za což by si na startu vysloužili trest. To by tentokrát nebylo tak kritické jako v Monaku - v Kanadě se totiž díky dlouhým rovinkám dá předjíždět, navíc existuje vysoká pravděpodobnost výjezdu safety caru.
"Žel nyní jde ze sportovního hlediska trochu o omezování škod. Musíme to zohlednit v našem plánu na alokaci motorů a vyrovnat se s tím," pokračuje ředitel francouzského výrobce motorů, který se musel zaměřovat na spolehlivost místo toho, aby mohl pracovat na zvyšování výkonnosti.
Pokud se nová konstrukce pístů osvědčí a piloti nezaznamenají žádné potíže, bude se moci Renault vrhnout do navyšování počtu koní. Své první vývojové žetony a novou pohonnou jednotku by pak nasadil zřejmě do Velké ceny Belgie.
Renault do Kanady míří s dalším vylepšením spolehlivosti (foto: Renault Sport F1)
"Když se vypořádáváte s takovou krizí spolehlivosti, jako my od počátku sezóny, pak neřešíte nic jiného. Když pracujete na tom, nevěnujete se ničemu jinému. Zdrželo to proto představení výkonnosti, o které víme, že je dostupná.
Pokud jde o výkonnostní vylepšení, během sezóny se stále objevují, ale kvůli krizi se spolehlivostí musela být přesunuta z období před letní přestávkou na závod hned po ní. Ale máme plán," dodává Abiteboul, jehož týmy v Monaku zaznamenaly zatím nejlepší závod a odvezly si celkem 23 bodů.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.