Red Bull a Toro Rosso se v Kanadě mohou těšit na další vylepšení spolehlivosti, která pro ně přichystal jejich dodavatel motorů - Renault Sport F1.
Zatímco jejich piloti vyčerpali již téměř všechny motory pro sezónu 2015 (přehled zde), jejich francouzský výrobce usilovně pracoval na své spolehlivosti. Kromě přepracovaných pístů o víkendu přijde s dalšími úpravami.
"Měli jsme jeden zvláštní problém, který nám bránil ve vývoji výkonnosti. Museli jsme jej nejdříve opravit," popisuje pro Motorsport ředitel Renaultu Sport F1, Cyril Abiteboul. Nové díly tedy v pátek nasadí do motorů, s nimiž jezdili v Monaku.
Poté se rozhodnou, zda s nimi budou pokračovat v kvalifikaci i v závodu, nebo nasadí páté pohonné jednotky sezóny, za což by si na startu vysloužili trest. To by tentokrát nebylo tak kritické jako v Monaku - v Kanadě se totiž díky dlouhým rovinkám dá předjíždět, navíc existuje vysoká pravděpodobnost výjezdu safety caru.
"Žel nyní jde ze sportovního hlediska trochu o omezování škod. Musíme to zohlednit v našem plánu na alokaci motorů a vyrovnat se s tím," pokračuje ředitel francouzského výrobce motorů, který se musel zaměřovat na spolehlivost místo toho, aby mohl pracovat na zvyšování výkonnosti.
Pokud se nová konstrukce pístů osvědčí a piloti nezaznamenají žádné potíže, bude se moci Renault vrhnout do navyšování počtu koní. Své první vývojové žetony a novou pohonnou jednotku by pak nasadil zřejmě do Velké ceny Belgie.
Renault do Kanady míří s dalším vylepšením spolehlivosti (foto: Renault Sport F1)
"Když se vypořádáváte s takovou krizí spolehlivosti, jako my od počátku sezóny, pak neřešíte nic jiného. Když pracujete na tom, nevěnujete se ničemu jinému. Zdrželo to proto představení výkonnosti, o které víme, že je dostupná.
Pokud jde o výkonnostní vylepšení, během sezóny se stále objevují, ale kvůli krizi se spolehlivostí musela být přesunuta z období před letní přestávkou na závod hned po ní. Ale máme plán," dodává Abiteboul, jehož týmy v Monaku zaznamenaly zatím nejlepší závod a odvezly si celkem 23 bodů.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.