Daniil Kvjat u Red Bull prožil náročný začátek sezóny. Podle šéfa Toro Rosso, Franze Tosta, za to ale může spíše nedostatek ujetých kilometrů a smůla na techniku než nedostatek talentu.
Mladý Rus zaznamenal první slušnější výsledek až v posledním závodě v Monaku, kde dojel čtvrtý. Do té doby dojel nejlépe devátý. Na svém kontě má po šesti úvodních podnicích 17 bodů, zatímco jeho týmový kolega jich nasbíral o 18 více. V kvalifikacích s ním prohrává 1:5, přičemž se jeho průměrná ztráta pohybuje kolem 0,36 sekundy a obvykle startuje o 3,5 pozice za Danielem Ricciardem.
Podle Tosta došlo k povýšení do Red Bullu na místo Sebastiana Vettela zřejmě příliš brzy, svůj talent ale prokáže. Na jeho horších výkonech se letos podepsala i série problémů s motorem: "Daniil je velmi šikovným pilotem. Samozřejmě si myslím, že by mu další rok u Toro Rosso pomohl, aby byl na Red Bull co nejlépe připravený."
"Ale Red Bull letos o šampionát nebojuje, což je jiný příběh. I přesto odvádí poměrně dobrou práci. S jeho jízdním stylem nejsou potíže, jeho hlavním problémem je to, že zaznamenal mnoho technických poruch, že s autem nemohl testovat, protože bylo velmi nespolehlivé."
"Proto ho nemohl řádně nastavovat, nemohl růst jeho důvěra - a to pak není jednoduché. Jsem přesvědčený o tom, že kdyby ujel dostatek kol a získal důvěru v auto a v nastavení a vše by klapalo, že by předváděl velmi dobrou výkonnost," pokračuje šéf Toro Rosso.
Daniil Kvjat má letos smůlu na techniku, podle šéfa Franze Tosta by mu ale další rok u Toro Rosso jenom prospěl (foto: Infiniti Red Bull)
S Ricciardem podle něj tvoří dobrou dvojici: "Zvenčí vypadají, že jsou velmi odlišní ale chování, když sedí u stolu s inženýry, mají celkem podobné. Oba jsou velmi soustředění. Oba jsou pilnými pracovníky, a pokud dostanou dobré, konkurenceschopné auto s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou, tak oba mohou vyhrávat závody."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.