Daniil Kvjat u Red Bull prožil náročný začátek sezóny. Podle šéfa Toro Rosso, Franze Tosta, za to ale může spíše nedostatek ujetých kilometrů a smůla na techniku než nedostatek talentu.
Mladý Rus zaznamenal první slušnější výsledek až v posledním závodě v Monaku, kde dojel čtvrtý. Do té doby dojel nejlépe devátý. Na svém kontě má po šesti úvodních podnicích 17 bodů, zatímco jeho týmový kolega jich nasbíral o 18 více. V kvalifikacích s ním prohrává 1:5, přičemž se jeho průměrná ztráta pohybuje kolem 0,36 sekundy a obvykle startuje o 3,5 pozice za Danielem Ricciardem.
Podle Tosta došlo k povýšení do Red Bullu na místo Sebastiana Vettela zřejmě příliš brzy, svůj talent ale prokáže. Na jeho horších výkonech se letos podepsala i série problémů s motorem: "Daniil je velmi šikovným pilotem. Samozřejmě si myslím, že by mu další rok u Toro Rosso pomohl, aby byl na Red Bull co nejlépe připravený."
"Ale Red Bull letos o šampionát nebojuje, což je jiný příběh. I přesto odvádí poměrně dobrou práci. S jeho jízdním stylem nejsou potíže, jeho hlavním problémem je to, že zaznamenal mnoho technických poruch, že s autem nemohl testovat, protože bylo velmi nespolehlivé."
"Proto ho nemohl řádně nastavovat, nemohl růst jeho důvěra - a to pak není jednoduché. Jsem přesvědčený o tom, že kdyby ujel dostatek kol a získal důvěru v auto a v nastavení a vše by klapalo, že by předváděl velmi dobrou výkonnost," pokračuje šéf Toro Rosso.
Daniil Kvjat má letos smůlu na techniku, podle šéfa Franze Tosta by mu ale další rok u Toro Rosso jenom prospěl (foto: Infiniti Red Bull)
S Ricciardem podle něj tvoří dobrou dvojici: "Zvenčí vypadají, že jsou velmi odlišní ale chování, když sedí u stolu s inženýry, mají celkem podobné. Oba jsou velmi soustředění. Oba jsou pilnými pracovníky, a pokud dostanou dobré, konkurenceschopné auto s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou, tak oba mohou vyhrávat závody."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.