Daniil Kvjat u Red Bull prožil náročný začátek sezóny. Podle šéfa Toro Rosso, Franze Tosta, za to ale může spíše nedostatek ujetých kilometrů a smůla na techniku než nedostatek talentu.
Mladý Rus zaznamenal první slušnější výsledek až v posledním závodě v Monaku, kde dojel čtvrtý. Do té doby dojel nejlépe devátý. Na svém kontě má po šesti úvodních podnicích 17 bodů, zatímco jeho týmový kolega jich nasbíral o 18 více. V kvalifikacích s ním prohrává 1:5, přičemž se jeho průměrná ztráta pohybuje kolem 0,36 sekundy a obvykle startuje o 3,5 pozice za Danielem Ricciardem.
Podle Tosta došlo k povýšení do Red Bullu na místo Sebastiana Vettela zřejmě příliš brzy, svůj talent ale prokáže. Na jeho horších výkonech se letos podepsala i série problémů s motorem: "Daniil je velmi šikovným pilotem. Samozřejmě si myslím, že by mu další rok u Toro Rosso pomohl, aby byl na Red Bull co nejlépe připravený."
"Ale Red Bull letos o šampionát nebojuje, což je jiný příběh. I přesto odvádí poměrně dobrou práci. S jeho jízdním stylem nejsou potíže, jeho hlavním problémem je to, že zaznamenal mnoho technických poruch, že s autem nemohl testovat, protože bylo velmi nespolehlivé."
"Proto ho nemohl řádně nastavovat, nemohl růst jeho důvěra - a to pak není jednoduché. Jsem přesvědčený o tom, že kdyby ujel dostatek kol a získal důvěru v auto a v nastavení a vše by klapalo, že by předváděl velmi dobrou výkonnost," pokračuje šéf Toro Rosso.
Daniil Kvjat má letos smůlu na techniku, podle šéfa Franze Tosta by mu ale další rok u Toro Rosso jenom prospěl (foto: Infiniti Red Bull)
S Ricciardem podle něj tvoří dobrou dvojici: "Zvenčí vypadají, že jsou velmi odlišní ale chování, když sedí u stolu s inženýry, mají celkem podobné. Oba jsou velmi soustředění. Oba jsou pilnými pracovníky, a pokud dostanou dobré, konkurenceschopné auto s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou, tak oba mohou vyhrávat závody."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.