Renault Sport F1 dodávající pohonné jednotky Red Bullu a Toro Rosso není překvapený tím, že se Mezinárodní automobilová federace rozhodla zpřísnit vylepšování motorů v rámci spolehlivosti.
Hondě se už letos podařilo například zvýšit výkon své pohonné jednotky o 50 koní, aniž by sáhla na jediný vývojový žeton. Výrobci motorů totiž mohou i přes jejich zmrazení provádět úpravy, pokud vedou ke zlepšení spolehlivosti či snížení nákladů. Jenže ti je využívají také k získání další výkonnosti, pro což letos FIA týmům přidělila určitý počet žetonů.
Honda však není výjimkou: Ferrari, Mercedes ani Renault dosud také nevyužili ani jeden žeton. Během závodního víkendu v Monaku proto FIA vydala směrnici, podle které musí o úpravy zažádat s osmidenním předstihem včetně vysvětlení a doplnění fotografií a výkresové dokumentace.
Jak hodnotí Renault tento krok? "Nepřekvapuje mě to. Podobně jako minulý rok výrobci podali kolem 50 požadavků na úpravy motorů. Určitě to není jednoduché zvládat všechny tyto požadavky, takže mě nepřekvapuje, když chce mít FIA nad situací větší kontrolu," vysvětluje Cyril Abiteboul, ředitel společnosti.
1,6litrový V6 motor Renaultu (foto: Renault Sport F1)
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.