Flavio Briatore je názoru, že Ferrari se v sezoně 2015 ve srovnání s rokem 2014 takřka nezlepšilo. Důvěrný kamarád Fernanda Alonsa jmenuje důvody, proč je toho názoru.
Také patříte k těm, co si myslí, že letos ve srovnání s loňskem v F1 došlo především k té změně, že druhým nejrychlejším týmem za stále dominantním Mercedesm už není Williams, ale Ferrari? Ke slovu se teď přihlásil Flavio Briatore, který je názoru, že se na dominanci Mercedesu v F1 nezměnilo vůbec nic. Dle jeho názoru nedošlo na zlepšení Ferrari, je to spíš konkurence, která se jednoduše propadla.
"Red Bull má tu katastrofální pohonnou jedotku od Renaultu, zatímco Williams je handicapován motorem, který je jim poskytován k dispozici Mercedesem," uvedl Flavio Briatore na blogu novinářského insidera Ferrari, Leo Turriniho - 'blog.quotidiano.net/turrini'. Dle Itala je pohonná jednotka Lewise Hamiltona a Nica Rosberga jednoznačně lepší než ta, kterou využívá Williams. Něco podobného ale samotný Williams v minulosti několikrát popřel.
"Ostatní se propadli, Ferrari zůstalo konstatntní, ale svoje mezery, které měli na Mercedes, nezlepšili," pokračuje Briatore, který je stále činný v managementu Fernanda Alonsa. Mnozí věří, že právě on sehrál podstatnou roli v přechodu Španěla z Ferrari do McLarenu. U McLarenu ale mistr světa z let 2005 a 2006 z Renaultu, kterému tehdy velel právě Briatore, zatím strádá. Letos se mu nepodařilo ještě získat ani bod.
Flavio dění v F1 stále bedlivě sleduje, zde Briatore a Alonso v barvách Renaultu v roce 2004, kterému Briatore šéfoval (foto: Lotus F1 Team)
Briatore se svoji teorii snaží podpořit výčtem rozestupů mezi Ferrari a Mercedesem. "Když se podíváte na ztrátu, kterou měl Vettel na konci závodu v Barceloně, tak to vypadá, že je více méně stejná jako ta, kterou měl vloni Alonso," dodává 65 letý Briatore. Podobným indikátorem jsou dle Itala také výsledky kvalifikace z GP Monaka z let 2014 a 2015. A co říká Flavio na vítězství Vettela ze Sepangu? "Když mi řeknete, že Ferrari už vyhrálo jeden závod, tak řeknu: 'Gratulace'. Ale to bylo díky strategickým chybám Mercedesu, stejně tak jako druhé místo Vettela v Monaku."
Briatore přitom proti Ferrari nic nemá: "Říkám jen, jak to je." Skutečností je, že odstup vítěze kvalifikace v Monaku od nejrychlejšího Ferrari (Alonsa vloni a Vettela) byl skutečně podobný a sice něco kolem 0,7s (což si můžete ověřit v našem výsledkovém servisu zde a zde). Ovšem Briatoreho barcelonský příklad už tak validní není. Vloni ztratil Alonso na Hamiltona asi 1:27,7 min, zatímco letos ztratil Vettel na Rosberga 45,3s.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.