Flavio Briatore je názoru, že Ferrari se v sezoně 2015 ve srovnání s rokem 2014 takřka nezlepšilo. Důvěrný kamarád Fernanda Alonsa jmenuje důvody, proč je toho názoru.
Také patříte k těm, co si myslí, že letos ve srovnání s loňskem v F1 došlo především k té změně, že druhým nejrychlejším týmem za stále dominantním Mercedesm už není Williams, ale Ferrari? Ke slovu se teď přihlásil Flavio Briatore, který je názoru, že se na dominanci Mercedesu v F1 nezměnilo vůbec nic. Dle jeho názoru nedošlo na zlepšení Ferrari, je to spíš konkurence, která se jednoduše propadla.
"Red Bull má tu katastrofální pohonnou jedotku od Renaultu, zatímco Williams je handicapován motorem, který je jim poskytován k dispozici Mercedesem," uvedl Flavio Briatore na blogu novinářského insidera Ferrari, Leo Turriniho - 'blog.quotidiano.net/turrini'. Dle Itala je pohonná jednotka Lewise Hamiltona a Nica Rosberga jednoznačně lepší než ta, kterou využívá Williams. Něco podobného ale samotný Williams v minulosti několikrát popřel.
"Ostatní se propadli, Ferrari zůstalo konstatntní, ale svoje mezery, které měli na Mercedes, nezlepšili," pokračuje Briatore, který je stále činný v managementu Fernanda Alonsa. Mnozí věří, že právě on sehrál podstatnou roli v přechodu Španěla z Ferrari do McLarenu. U McLarenu ale mistr světa z let 2005 a 2006 z Renaultu, kterému tehdy velel právě Briatore, zatím strádá. Letos se mu nepodařilo ještě získat ani bod.
Flavio dění v F1 stále bedlivě sleduje, zde Briatore a Alonso v barvách Renaultu v roce 2004, kterému Briatore šéfoval (foto: Lotus F1 Team)
Briatore se svoji teorii snaží podpořit výčtem rozestupů mezi Ferrari a Mercedesem. "Když se podíváte na ztrátu, kterou měl Vettel na konci závodu v Barceloně, tak to vypadá, že je více méně stejná jako ta, kterou měl vloni Alonso," dodává 65 letý Briatore. Podobným indikátorem jsou dle Itala také výsledky kvalifikace z GP Monaka z let 2014 a 2015. A co říká Flavio na vítězství Vettela ze Sepangu? "Když mi řeknete, že Ferrari už vyhrálo jeden závod, tak řeknu: 'Gratulace'. Ale to bylo díky strategickým chybám Mercedesu, stejně tak jako druhé místo Vettela v Monaku."
Briatore přitom proti Ferrari nic nemá: "Říkám jen, jak to je." Skutečností je, že odstup vítěze kvalifikace v Monaku od nejrychlejšího Ferrari (Alonsa vloni a Vettela) byl skutečně podobný a sice něco kolem 0,7s (což si můžete ověřit v našem výsledkovém servisu zde a zde). Ovšem Briatoreho barcelonský příklad už tak validní není. Vloni ztratil Alonso na Hamiltona asi 1:27,7 min, zatímco letos ztratil Vettel na Rosberga 45,3s.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.