Flavio Briatore je názoru, že Ferrari se v sezoně 2015 ve srovnání s rokem 2014 takřka nezlepšilo. Důvěrný kamarád Fernanda Alonsa jmenuje důvody, proč je toho názoru.
Také patříte k těm, co si myslí, že letos ve srovnání s loňskem v F1 došlo především k té změně, že druhým nejrychlejším týmem za stále dominantním Mercedesm už není Williams, ale Ferrari? Ke slovu se teď přihlásil Flavio Briatore, který je názoru, že se na dominanci Mercedesu v F1 nezměnilo vůbec nic. Dle jeho názoru nedošlo na zlepšení Ferrari, je to spíš konkurence, která se jednoduše propadla.
"Red Bull má tu katastrofální pohonnou jedotku od Renaultu, zatímco Williams je handicapován motorem, který je jim poskytován k dispozici Mercedesem," uvedl Flavio Briatore na blogu novinářského insidera Ferrari, Leo Turriniho - 'blog.quotidiano.net/turrini'. Dle Itala je pohonná jednotka Lewise Hamiltona a Nica Rosberga jednoznačně lepší než ta, kterou využívá Williams. Něco podobného ale samotný Williams v minulosti několikrát popřel.
"Ostatní se propadli, Ferrari zůstalo konstatntní, ale svoje mezery, které měli na Mercedes, nezlepšili," pokračuje Briatore, který je stále činný v managementu Fernanda Alonsa. Mnozí věří, že právě on sehrál podstatnou roli v přechodu Španěla z Ferrari do McLarenu. U McLarenu ale mistr světa z let 2005 a 2006 z Renaultu, kterému tehdy velel právě Briatore, zatím strádá. Letos se mu nepodařilo ještě získat ani bod.
Flavio dění v F1 stále bedlivě sleduje, zde Briatore a Alonso v barvách Renaultu v roce 2004, kterému Briatore šéfoval (foto: Lotus F1 Team)
Briatore se svoji teorii snaží podpořit výčtem rozestupů mezi Ferrari a Mercedesem. "Když se podíváte na ztrátu, kterou měl Vettel na konci závodu v Barceloně, tak to vypadá, že je více méně stejná jako ta, kterou měl vloni Alonso," dodává 65 letý Briatore. Podobným indikátorem jsou dle Itala také výsledky kvalifikace z GP Monaka z let 2014 a 2015. A co říká Flavio na vítězství Vettela ze Sepangu? "Když mi řeknete, že Ferrari už vyhrálo jeden závod, tak řeknu: 'Gratulace'. Ale to bylo díky strategickým chybám Mercedesu, stejně tak jako druhé místo Vettela v Monaku."
Briatore přitom proti Ferrari nic nemá: "Říkám jen, jak to je." Skutečností je, že odstup vítěze kvalifikace v Monaku od nejrychlejšího Ferrari (Alonsa vloni a Vettela) byl skutečně podobný a sice něco kolem 0,7s (což si můžete ověřit v našem výsledkovém servisu zde a zde). Ovšem Briatoreho barcelonský příklad už tak validní není. Vloni ztratil Alonso na Hamiltona asi 1:27,7 min, zatímco letos ztratil Vettel na Rosberga 45,3s.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.