Zatímco někteří jezdci jako například Carlos Sainz bědují nad komplexností aktuálních speciálů v F1, tak pro Kimiho Räikkönena jsou aktuální auta docela nudná.
Kimi Räikkönen zase jednou potvrdil, že ne nadarmo je často nazýván Icemanem. Svým posledním vyjádřením se zase jednou postaral o úsměv na tváři nejednoho fanouška. "Je zřejmé, že se v budoucnu musí něco změnit, aby se Formule 1 stala zase zajímavější a pro nás, jezdce, také znovu náročnější," říká 35 letý Fin, který by tak rád viděl zpět o něco rychlejší auta než mají jezdci k dispozici teď.
Kdyby mělo být dle Kimiho, tak by tento faktor měla pravidla zohlednit především. "Auta jsou aktuálně jednoduše až moc pomalá." Na to už v minulosti ale poukazovali také jiní jezdci. Například Fernando Alonso anebo Felipe Massa jsou stejného názoru. "Bylo by hezké vidět, že jsou auta rychlejší."
Kimi nevěří myšlence, že by závody zatraktivnil zákaz radiových zpráv mezi boxovou zídkou a jezdcem. "Myslím, že by to nebyla moc velká věc, ale něco by to možná změnilo. Především na začátku bychom pravděpodobně závody nezvládli dojíždět až do konce. Proto si nemyslím, že je to tou správnou cestou, jak udělat Formuli 1 opět zajímavější."
Kimi by si přál rychlejší auta (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.