Vývojové žetony pro zvýšení výkonu motoru jsou sice lákavé, avšak výrobci se daleko více zajímají o ovladatelnost svých pohonných jednotek.
Zdá se být jasné, že výrobci motorů se budou snažit pomocí žetonů zvýšit výkon svých pohonných jednotek. Obchodní ředitel Lotusu, Matthew Carter, pro 'Sky Sports F1' řekl: "Myslím, že už použili [u Mercedesu] žetony. My máme zcela jistě vylepšený motor."
Williams, Force India a Lotus očekávají od Mercedesu vylepšenou pohonnou jednotku pro Kanadu. Jenže teď přišel 'motorsport.com' s tím, že Němci nevyužili žádný ze 7 žetonů při vývoji motoru. I Mercedes tedy zřejmě použil 'trik' s navýšením výkonu pod rouškou zlepšení spolehlivosti, namísto zvýšení výkonu.
I Mercedes, kterému pro vylepšení v průběhu sezony zbylo 7 z 32 přidělených žetonů, říká, že je chce použít spíše v pozdější fázi sezony. Tyto žetony mohou výrobci použít na předem definované úkony, každý úkon má definovaný počet žetonů, který musí výrobce odevzdat, pokud chce na této oblasti zapracovat s cílem zvýšení výkonu motoru.
I Mercedes vylepšuje svůj motor zatím za účelem zlepšení spolehlivosti (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes s touto taktikou pozdního využití žetonů není ani zdaleka sám. I Honda, Ferrari a Renault zatím vylepšují své motory za účelem vylepšení spolehlivosti. Především Renault má na svých pohonných jednotkách, které používá Red Bull a Toro Rosso, z pohledu spolehlivosti hodně co zlepšovat. Obtížemi se spolehlivostí trpí také Honda, která ale provozuje svoji pohonnou jednotku, narozdíl od Francouzů, první rok.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.