Vývojové žetony pro zvýšení výkonu motoru jsou sice lákavé, avšak výrobci se daleko více zajímají o ovladatelnost svých pohonných jednotek.
Zdá se být jasné, že výrobci motorů se budou snažit pomocí žetonů zvýšit výkon svých pohonných jednotek. Obchodní ředitel Lotusu, Matthew Carter, pro 'Sky Sports F1' řekl: "Myslím, že už použili [u Mercedesu] žetony. My máme zcela jistě vylepšený motor."
Williams, Force India a Lotus očekávají od Mercedesu vylepšenou pohonnou jednotku pro Kanadu. Jenže teď přišel 'motorsport.com' s tím, že Němci nevyužili žádný ze 7 žetonů při vývoji motoru. I Mercedes tedy zřejmě použil 'trik' s navýšením výkonu pod rouškou zlepšení spolehlivosti, namísto zvýšení výkonu.
I Mercedes, kterému pro vylepšení v průběhu sezony zbylo 7 z 32 přidělených žetonů, říká, že je chce použít spíše v pozdější fázi sezony. Tyto žetony mohou výrobci použít na předem definované úkony, každý úkon má definovaný počet žetonů, který musí výrobce odevzdat, pokud chce na této oblasti zapracovat s cílem zvýšení výkonu motoru.
I Mercedes vylepšuje svůj motor zatím za účelem zlepšení spolehlivosti (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes s touto taktikou pozdního využití žetonů není ani zdaleka sám. I Honda, Ferrari a Renault zatím vylepšují své motory za účelem vylepšení spolehlivosti. Především Renault má na svých pohonných jednotkách, které používá Red Bull a Toro Rosso, z pohledu spolehlivosti hodně co zlepšovat. Obtížemi se spolehlivostí trpí také Honda, která ale provozuje svoji pohonnou jednotku, narozdíl od Francouzů, první rok.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.