Proč technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, už nevěří tomu, že jeho stáj dokáže letos vyhrát Grand Prix? Proč i tak věří v růžovou budoucnost?
Před sezonou si u Williamsu dávali vysoké cíle: Chtěli udělat další krok vpřed a pravidelně vyzývat Mercedes v soubojích o vítězství. U nového auta si kladl tým z Grove za cíl, aby nebylo konkurenceschopné jenom na rychlých tratích, ale aby také mělo vyšší přítlak.
Že se jim to ne tak úplně povedlo, to dokázalo minulý týden Monako, kde byl Williams bezzubý. Tým totiž získal jen chabé 14. a 15. místo. Tyto pozice sice neodrážejí letošní výkonnost bílo-modrých vozů, avšak i na ostatních tratích hrají až třetí housle za vozy Mercedesu a Ferrari.
I proto už Pat Symonds nevěří tomu, že by Valtteri Bottas nebo Felipe Massa dokázali získat vítězství, na které Williams čeká od GP Španělska 2012, kdy vyhrál Pastor Maldonado. "Jsme v pozici, abychom ho [vítězství] mohli získat? Ne, zcela určitě. V roce 2015 je jeden tým, který je jasně před námi, a jeden, který je schopný posbírat zbytky, pokud se tomu druhému něco nepovede," říká pro 'Sky Sport'.
Možná i proto vzpomíná na loňský rok: "To jsme možná byli v té pozici [abychom posbírali zbytky], jenže když Mercedes třikrát selhal, tak se to povedlo Red Bullu. Tehdy tam měl být Williams."
Vloni Williams nevyužil tři šance na vítěztsví (foto: Williams F1 Team)
Znamená to tedy konec vzestupu Williamsu? Symonds s tím nesouhlasí a podle něj je tým stále na dobré cestě: "Chceme bojovat o vítězství. To je naše dlouhodobá strategie. Myslím, že můžeme být celkem úspěšní, když si vše dobře promyslíme. Nejezdíme jenom na závody, abychom sledovali, co se stane. Máme plán, který nás má udělat konkurenceschopnými a který má na konci přinést vítězství."
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.