FIA chce dále vylepšit startovní rošt v F1 přidáním dalšího týmu. Mezinárodní automobilová federace spustila tendr, který má najít tým, který vstoupí do F1 od sezony 2016 nebo 2017.
Na konci loňského roku zachvátila svět F1 panika, když padl tým Caterhamu a Marussia-Manor přežil jen tak tak. FIA v té době začala usilovně hledat nové týmy, které by rozšířily startovní pole. Ve čtvrtek večer FIA oznámila, že se snaží nalákat nový tým, který by v F1 působil dlouhodobě a jehož budoucnost by byla zajištěna.
"S ohledem na udržitelnost a budoucí úspěch MS v F1 FIA otevírá nový tendr, do kterého se mohou přihlašovat konstruktéři, kteří by vstoupili do F1 v roce 2016 nebo 2017," stojí v oficiálním prohlášení, které bylo vydáno.
"Dlouhodobé zájmy sportu rozhodnou o tom, který kandidát bude vybrán." FIA kritéria zřejmě veřejně neoznámí - uchazeči, kteří projeví zájem o vstup do F1 před 30. červnem je obdrží přímo od FIA.
Pole se má rozrůst, avšak nástup do sezony 2016 je poměrně šibeniční (foto: Scuderia Ferrari)
U týmů se budou hodnotit technické schopnosti a zdroje stáje, možnosti financování projektu v F1, zkušenosti a hodnotu, kterou F1 přinese. Rozhodnutí pak má padnout do 30. prosince tohoto roku. Garance žádného dodatečného vstupu ale není.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.