FIA chce dále vylepšit startovní rošt v F1 přidáním dalšího týmu. Mezinárodní automobilová federace spustila tendr, který má najít tým, který vstoupí do F1 od sezony 2016 nebo 2017.
Na konci loňského roku zachvátila svět F1 panika, když padl tým Caterhamu a Marussia-Manor přežil jen tak tak. FIA v té době začala usilovně hledat nové týmy, které by rozšířily startovní pole. Ve čtvrtek večer FIA oznámila, že se snaží nalákat nový tým, který by v F1 působil dlouhodobě a jehož budoucnost by byla zajištěna.
"S ohledem na udržitelnost a budoucí úspěch MS v F1 FIA otevírá nový tendr, do kterého se mohou přihlašovat konstruktéři, kteří by vstoupili do F1 v roce 2016 nebo 2017," stojí v oficiálním prohlášení, které bylo vydáno.
"Dlouhodobé zájmy sportu rozhodnou o tom, který kandidát bude vybrán." FIA kritéria zřejmě veřejně neoznámí - uchazeči, kteří projeví zájem o vstup do F1 před 30. červnem je obdrží přímo od FIA.
Pole se má rozrůst, avšak nástup do sezony 2016 je poměrně šibeniční (foto: Scuderia Ferrari)
U týmů se budou hodnotit technické schopnosti a zdroje stáje, možnosti financování projektu v F1, zkušenosti a hodnotu, kterou F1 přinese. Rozhodnutí pak má padnout do 30. prosince tohoto roku. Garance žádného dodatečného vstupu ale není.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.