Ferrari po Velké ceně Španělska dostalo nečekanou návštěvu - delegáti Mezinárodní automobilové federace zavítali na kontrolu toho, jak v Maranellu využívají svůj aerodynamický tunel.
Rozsah vylepšení, které Ferrari v Barceloně představilo (až 80 % nových aerodynamických povrchů), vzbudil podezření, zda některé díly netestují prostřednictvím stáje Haas, která pro vývoj svého příštího vozu používá aerodynamický tunel Scuderie. Frustrovaní soupeři si u FIA stěžovali, ta se proto rozhodla pro kontrolu.
Technický a sportovní koordinátor FIA, Marcin Budkowski, jenž kdysi pracoval jako hlavní aerodynamik u McLarenu i u Ferrari, byl vyslán do Maranella, aby prozkoumal jejich využívání aerodynamického tunelu.
Po detailní prohlídce prohlásil, že je spokojený s tím, jak Ferrari funguje a že v souladu s pravidly je i jejich technické partnerství s Haasem: "Mezi týmy Ferrari a Haas došlo k jedinečné dohodě, a my jsme cítili, že je nezbytné zkontrolovat to, zda věci fungují tak, jak se dohodly. To jsme provedli v týdnu po Velké ceně Španělska do velkých detailů a vše bylo v pořádku."
Haas chce využít co nejvíce dílů od Ferrari, nezbytné věci určené pravidly si ale navrhuje sám. Mluvčí Ferrari potvrzuje, že s americkým týmem sdílejí svůj aerodynamický tunel, podle něj však nedochází k žádné výměně poznatků, dílů či personálu.
Model vozu F2012 v aerodynamickém tunelu Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari má s Haasem dohodu, že mu poskytne pohonnou jednotku. Máme také technické partnerství. To je za současných pravidel možné. Dovolili jsme jim využívat aerodynamický tunel v Maranellu, ale aerodynamický program s nimi nesdílíme.
Z pohledu aerodynamiky jsme dvě oddělené jednotky. Využíváme aerodynamický tunel odděleně, mám své modely a součásti. A personál je také zcela odlišný. Nesdílíme mezi sebou lidi. Za FIA nás navštívil pan Budkowski. Potvrdili, že je vše v pořádku a my se držíme pravidel," dodává Ferrari pro Motorsport.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.