Ferrari po Velké ceně Španělska dostalo nečekanou návštěvu - delegáti Mezinárodní automobilové federace zavítali na kontrolu toho, jak v Maranellu využívají svůj aerodynamický tunel.
Rozsah vylepšení, které Ferrari v Barceloně představilo (až 80 % nových aerodynamických povrchů), vzbudil podezření, zda některé díly netestují prostřednictvím stáje Haas, která pro vývoj svého příštího vozu používá aerodynamický tunel Scuderie. Frustrovaní soupeři si u FIA stěžovali, ta se proto rozhodla pro kontrolu.
Technický a sportovní koordinátor FIA, Marcin Budkowski, jenž kdysi pracoval jako hlavní aerodynamik u McLarenu i u Ferrari, byl vyslán do Maranella, aby prozkoumal jejich využívání aerodynamického tunelu.
Po detailní prohlídce prohlásil, že je spokojený s tím, jak Ferrari funguje a že v souladu s pravidly je i jejich technické partnerství s Haasem: "Mezi týmy Ferrari a Haas došlo k jedinečné dohodě, a my jsme cítili, že je nezbytné zkontrolovat to, zda věci fungují tak, jak se dohodly. To jsme provedli v týdnu po Velké ceně Španělska do velkých detailů a vše bylo v pořádku."
Haas chce využít co nejvíce dílů od Ferrari, nezbytné věci určené pravidly si ale navrhuje sám. Mluvčí Ferrari potvrzuje, že s americkým týmem sdílejí svůj aerodynamický tunel, podle něj však nedochází k žádné výměně poznatků, dílů či personálu.
Model vozu F2012 v aerodynamickém tunelu Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari má s Haasem dohodu, že mu poskytne pohonnou jednotku. Máme také technické partnerství. To je za současných pravidel možné. Dovolili jsme jim využívat aerodynamický tunel v Maranellu, ale aerodynamický program s nimi nesdílíme.
Z pohledu aerodynamiky jsme dvě oddělené jednotky. Využíváme aerodynamický tunel odděleně, mám své modely a součásti. A personál je také zcela odlišný. Nesdílíme mezi sebou lidi. Za FIA nás navštívil pan Budkowski. Potvrdili, že je vše v pořádku a my se držíme pravidel," dodává Ferrari pro Motorsport.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.