Ferrari po Velké ceně Španělska dostalo nečekanou návštěvu - delegáti Mezinárodní automobilové federace zavítali na kontrolu toho, jak v Maranellu využívají svůj aerodynamický tunel.
Rozsah vylepšení, které Ferrari v Barceloně představilo (až 80 % nových aerodynamických povrchů), vzbudil podezření, zda některé díly netestují prostřednictvím stáje Haas, která pro vývoj svého příštího vozu používá aerodynamický tunel Scuderie. Frustrovaní soupeři si u FIA stěžovali, ta se proto rozhodla pro kontrolu.
Technický a sportovní koordinátor FIA, Marcin Budkowski, jenž kdysi pracoval jako hlavní aerodynamik u McLarenu i u Ferrari, byl vyslán do Maranella, aby prozkoumal jejich využívání aerodynamického tunelu.
Po detailní prohlídce prohlásil, že je spokojený s tím, jak Ferrari funguje a že v souladu s pravidly je i jejich technické partnerství s Haasem: "Mezi týmy Ferrari a Haas došlo k jedinečné dohodě, a my jsme cítili, že je nezbytné zkontrolovat to, zda věci fungují tak, jak se dohodly. To jsme provedli v týdnu po Velké ceně Španělska do velkých detailů a vše bylo v pořádku."
Haas chce využít co nejvíce dílů od Ferrari, nezbytné věci určené pravidly si ale navrhuje sám. Mluvčí Ferrari potvrzuje, že s americkým týmem sdílejí svůj aerodynamický tunel, podle něj však nedochází k žádné výměně poznatků, dílů či personálu.
Model vozu F2012 v aerodynamickém tunelu Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari má s Haasem dohodu, že mu poskytne pohonnou jednotku. Máme také technické partnerství. To je za současných pravidel možné. Dovolili jsme jim využívat aerodynamický tunel v Maranellu, ale aerodynamický program s nimi nesdílíme.
Z pohledu aerodynamiky jsme dvě oddělené jednotky. Využíváme aerodynamický tunel odděleně, mám své modely a součásti. A personál je také zcela odlišný. Nesdílíme mezi sebou lidi. Za FIA nás navštívil pan Budkowski. Potvrdili, že je vše v pořádku a my se držíme pravidel," dodává Ferrari pro Motorsport.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.