Lotus: Grosjean před nárazem Verstappena nezpomaloval dříve, ale o 5 m později

Maldonado, Pastor
Maldonado, Pastor, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 28. května 2015 06:10
Sdílej:

Šéf traťových činností Lotusu včera na Twitteru uvedl, že Romain Grosjean nebrzdil před srážkou s Maxem Verstappenem dříve, ale o 5 metrů později.

Verstappen, který v závěru Velké ceny Monaka narazil při pokusu o předjetí na cílové rovince do Grosjeama, prohlásil, že Francouz při tomto manévru otestoval jeho brzdy, protože začal zpomalovat o poznání dříve než v předchozím kole.

Šéfinženýr Lotusu to však popírá: "Romain Grosjean netestoval brzdění Maxe Verstappena, brzdil o 5 metrů později než v předchozím kole. FIA data akceptovala, proto penalizaci udělila Maxovi a ne Romainovi."

Je si jistý i tím, že Grosjean dříve neuvolnil ani plynový pedál před brzděním, což vede také k prudkému zpomalení ve vysokých rychlostech. "To je sice pravda, ale on uvolnil i plyn o 5 metrů později než v předchozím kole. Jde zkrátka o chybu velmi talentovaného mladíka."

Na otázku, zda si je jistý, odpovídá: "Jsem  si tím velmi jistý. Jak jsem řekl, FIA má veškeré informace a s Romainovou jízdou byla spokojena. O 5 metrů později uvolnil i plynový pedál. Nic zvláštního tam k vidění není."

"Takže naposledy, protože mnoho lidí se stále ptá: Romain Grosjean uvolnil plyn o 5 metrů později než v předchozím kole a o 5 metrů později také brzdil," opakuje Permane.

Final word on this for the many people asking, @RGrosjean lifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later.

— Alan Permane (@AlanPermane) May 27, 2015

"Bylo to celkem jasné. Verstappen předvedl kus manévru bez mozku. Romain se nepohnul, nebo se pohnul jenom trochu, což můžete, ale není to tak, že by kličkoval po celé trati. Nebrzdil dříve ani nic takového. Je to velmi jasné, že Verstappen byl zkrátka hloupý," pokračuje.

Grosjean nakonec s poškozeným vozem dojel mimo body: "Poškodil mu trochu podlahu, ale náraz šel přímo na kolo, takže to nebylo tak špatné, jak to mohlo být. Romain jezdil na hodně sjetých měkkých pneumatikách, které po výjezdu safety caru vychladly."

Lotus podle něj telemetrii komisařům dodatečně zasílat nemusel. "FIA dostává data ze všech vozů v reálném čase," vysvětluje šéfinženýr Lotusu. Proto po prošetření udělili komisaři mladému Holanďanovi dva trestné body a další penalizace na něj bude čekat v Montrealu, kde jej po kvalifikaci odsunou o pět míst dozadu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.