Šéf traťových činností Lotusu včera na Twitteru uvedl, že Romain Grosjean nebrzdil před srážkou s Maxem Verstappenem dříve, ale o 5 metrů později.
Verstappen, který v závěru Velké ceny Monaka narazil při pokusu o předjetí na cílové rovince do Grosjeama, prohlásil, že Francouz při tomto manévru otestoval jeho brzdy, protože začal zpomalovat o poznání dříve než v předchozím kole.
Šéfinženýr Lotusu to však popírá: "Romain Grosjean netestoval brzdění Maxe Verstappena, brzdil o 5 metrů později než v předchozím kole. FIA data akceptovala, proto penalizaci udělila Maxovi a ne Romainovi."
Je si jistý i tím, že Grosjean dříve neuvolnil ani plynový pedál před brzděním, což vede také k prudkému zpomalení ve vysokých rychlostech. "To je sice pravda, ale on uvolnil i plyn o 5 metrů později než v předchozím kole. Jde zkrátka o chybu velmi talentovaného mladíka."
Na otázku, zda si je jistý, odpovídá: "Jsem si tím velmi jistý. Jak jsem řekl, FIA má veškeré informace a s Romainovou jízdou byla spokojena. O 5 metrů později uvolnil i plynový pedál. Nic zvláštního tam k vidění není."
"Takže naposledy, protože mnoho lidí se stále ptá: Romain Grosjean uvolnil plyn o 5 metrů později než v předchozím kole a o 5 metrů později také brzdil," opakuje Permane.
Final word on this for the many people asking, @RGrosjean lifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later.
— Alan Permane (@AlanPermane) May 27, 2015
"Bylo to celkem jasné. Verstappen předvedl kus manévru bez mozku. Romain se nepohnul, nebo se pohnul jenom trochu, což můžete, ale není to tak, že by kličkoval po celé trati. Nebrzdil dříve ani nic takového. Je to velmi jasné, že Verstappen byl zkrátka hloupý," pokračuje.
Grosjean nakonec s poškozeným vozem dojel mimo body: "Poškodil mu trochu podlahu, ale náraz šel přímo na kolo, takže to nebylo tak špatné, jak to mohlo být. Romain jezdil na hodně sjetých měkkých pneumatikách, které po výjezdu safety caru vychladly."
Lotus podle něj telemetrii komisařům dodatečně zasílat nemusel. "FIA dostává data ze všech vozů v reálném čase," vysvětluje šéfinženýr Lotusu. Proto po prošetření udělili komisaři mladému Holanďanovi dva trestné body a další penalizace na něj bude čekat v Montrealu, kde jej po kvalifikaci odsunou o pět míst dozadu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.