Šéf traťových činností Lotusu včera na Twitteru uvedl, že Romain Grosjean nebrzdil před srážkou s Maxem Verstappenem dříve, ale o 5 metrů později.
Verstappen, který v závěru Velké ceny Monaka narazil při pokusu o předjetí na cílové rovince do Grosjeama, prohlásil, že Francouz při tomto manévru otestoval jeho brzdy, protože začal zpomalovat o poznání dříve než v předchozím kole.
Šéfinženýr Lotusu to však popírá: "Romain Grosjean netestoval brzdění Maxe Verstappena, brzdil o 5 metrů později než v předchozím kole. FIA data akceptovala, proto penalizaci udělila Maxovi a ne Romainovi."
Je si jistý i tím, že Grosjean dříve neuvolnil ani plynový pedál před brzděním, což vede také k prudkému zpomalení ve vysokých rychlostech. "To je sice pravda, ale on uvolnil i plyn o 5 metrů později než v předchozím kole. Jde zkrátka o chybu velmi talentovaného mladíka."
Na otázku, zda si je jistý, odpovídá: "Jsem si tím velmi jistý. Jak jsem řekl, FIA má veškeré informace a s Romainovou jízdou byla spokojena. O 5 metrů později uvolnil i plynový pedál. Nic zvláštního tam k vidění není."
"Takže naposledy, protože mnoho lidí se stále ptá: Romain Grosjean uvolnil plyn o 5 metrů později než v předchozím kole a o 5 metrů později také brzdil," opakuje Permane.
Final word on this for the many people asking, @RGrosjean lifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later.
— Alan Permane (@AlanPermane) May 27, 2015
"Bylo to celkem jasné. Verstappen předvedl kus manévru bez mozku. Romain se nepohnul, nebo se pohnul jenom trochu, což můžete, ale není to tak, že by kličkoval po celé trati. Nebrzdil dříve ani nic takového. Je to velmi jasné, že Verstappen byl zkrátka hloupý," pokračuje.
Grosjean nakonec s poškozeným vozem dojel mimo body: "Poškodil mu trochu podlahu, ale náraz šel přímo na kolo, takže to nebylo tak špatné, jak to mohlo být. Romain jezdil na hodně sjetých měkkých pneumatikách, které po výjezdu safety caru vychladly."
Lotus podle něj telemetrii komisařům dodatečně zasílat nemusel. "FIA dostává data ze všech vozů v reálném čase," vysvětluje šéfinženýr Lotusu. Proto po prošetření udělili komisaři mladému Holanďanovi dva trestné body a další penalizace na něj bude čekat v Montrealu, kde jej po kvalifikaci odsunou o pět míst dozadu.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.