Šéf traťových činností Lotusu včera na Twitteru uvedl, že Romain Grosjean nebrzdil před srážkou s Maxem Verstappenem dříve, ale o 5 metrů později.
Verstappen, který v závěru Velké ceny Monaka narazil při pokusu o předjetí na cílové rovince do Grosjeama, prohlásil, že Francouz při tomto manévru otestoval jeho brzdy, protože začal zpomalovat o poznání dříve než v předchozím kole.
Šéfinženýr Lotusu to však popírá: "Romain Grosjean netestoval brzdění Maxe Verstappena, brzdil o 5 metrů později než v předchozím kole. FIA data akceptovala, proto penalizaci udělila Maxovi a ne Romainovi."
Je si jistý i tím, že Grosjean dříve neuvolnil ani plynový pedál před brzděním, což vede také k prudkému zpomalení ve vysokých rychlostech. "To je sice pravda, ale on uvolnil i plyn o 5 metrů později než v předchozím kole. Jde zkrátka o chybu velmi talentovaného mladíka."
Na otázku, zda si je jistý, odpovídá: "Jsem si tím velmi jistý. Jak jsem řekl, FIA má veškeré informace a s Romainovou jízdou byla spokojena. O 5 metrů později uvolnil i plynový pedál. Nic zvláštního tam k vidění není."
"Takže naposledy, protože mnoho lidí se stále ptá: Romain Grosjean uvolnil plyn o 5 metrů později než v předchozím kole a o 5 metrů později také brzdil," opakuje Permane.
Final word on this for the many people asking, @RGrosjean lifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later.
— Alan Permane (@AlanPermane) May 27, 2015
"Bylo to celkem jasné. Verstappen předvedl kus manévru bez mozku. Romain se nepohnul, nebo se pohnul jenom trochu, což můžete, ale není to tak, že by kličkoval po celé trati. Nebrzdil dříve ani nic takového. Je to velmi jasné, že Verstappen byl zkrátka hloupý," pokračuje.
Grosjean nakonec s poškozeným vozem dojel mimo body: "Poškodil mu trochu podlahu, ale náraz šel přímo na kolo, takže to nebylo tak špatné, jak to mohlo být. Romain jezdil na hodně sjetých měkkých pneumatikách, které po výjezdu safety caru vychladly."
Lotus podle něj telemetrii komisařům dodatečně zasílat nemusel. "FIA dostává data ze všech vozů v reálném čase," vysvětluje šéfinženýr Lotusu. Proto po prošetření udělili komisaři mladému Holanďanovi dva trestné body a další penalizace na něj bude čekat v Montrealu, kde jej po kvalifikaci odsunou o pět míst dozadu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.