Nico Hülkenberg po Velké ceně Monaka hodnotí pro Auto Motor und Sport svůj kontakt s Fernandem Alonsem, po němž sám skončil ve svodidlech. Vnímá ho jako závodní incident a netrestal by ho - komisaři ale byli jiného názoru a Španělovi udělili pětisekundovou penalizaci.
Měl jsi v prvním kole po závodě?Nico Hülkenberg: Žel ano. Fernanda jsem viděl a nechal jsem mu místo. Souboj byl už prohraný, ale pak při brzdění ujela záď a sklouzl do mě. Drobný náraz stačil na to, aby mě vystřelil do bariéry z pneumatik. Poškodil jsem si při tom přední křídlo.
Než se dostanete znovu na trať, dojedete do boxů a nasadí vám nové křídlo, ztrácíte tolik času, že si pak jezdíte vlastní závod se ztrátou 1 kola. O 15 kol později vás dojede špička, mávají vám modrýma vlajkami a vy znovu ztrácíte spoustu času.
Je to opravdu škoda, protože mé závodní tempo bylo opravdu dobré. Chvílemi jsem jezdil stejně rychle jako špička. Když jsem byl na čistém vzduchu, auto jelo skutečně dobře.
Byl Alonso potrestán právem?NH: Z mého pohledu šlo upřímně o závodní incident. Nebyl v tom žádný úmysl. Záď vám může ujet už i v první kole.
Jak dlouho jsi doufal, že to bude stále stačit na body?NH: Já jsem moc vlastně ani nedoufal. Krátce před koncem se na chvílí objevil záblesk naděje, když jsem byl za Sainzem, který jezdil na starých pneumatikách. Ale Toro Rosso, to je zbraň.
V jakém smyslu?NH: Na tak starých pneumatikách bylo pořád rychlé jak střela a zadní pneumatiky poskytovaly pořád tolik přilnavosti. Nepředjel bych ho ani za tři roky.
Force India měl v Monaku dobrou závodní rychlost, Nicovi Hülkenbergovi ale závodkrátce po startu zničil kontakt s Fernandem Alonsem (foto: Sahara Force India)
Jak jsi prožíval chaos po výjezdu safety caru?NH: Pro mě to žádný zmatek nepředstavovalo. Nejprve byl virtuální safety car, a pak asi o 30 sekund později ten skutečný. Měl jsem v tom jasno.
Čím to, že Force India byla v Monte Carlu tak silná?NH: Protože ostatní ještě nedosáhli veškerého svého potenciálu. Měkčí pneumatiky nám pomohly. Dokázali jsme je přimět k dobré práci. Na tvrdších pneumatikách jsme ani s naším deficitem v oblasti přítlaku neztráceli. Navíc v Monte Carlu nefouká vítr, což našemu vozu také svědčí.
Dobré vyhlídky pro příští závod?NH: Pokud se v nich bude jezdit opět na měkkých pneumatikách, tak nám to bude vyhovovat.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.