Rozhovor s Hülkenbergem: Alonsa bych netrestal, Toro Rosso je střela

Hülkenberg, Nico
Hülkenberg, Nico, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 27. května 2015 15:50
Sdílej:

Nico Hülkenberg po Velké ceně Monaka hodnotí pro Auto Motor und Sport svůj kontakt s Fernandem Alonsem, po němž sám skončil ve svodidlech. Vnímá ho jako závodní incident a netrestal by ho - komisaři ale byli jiného názoru a Španělovi udělili pětisekundovou penalizaci.

Měl jsi v prvním kole po závodě?Nico Hülkenberg: Žel ano. Fernanda jsem viděl a nechal jsem mu místo. Souboj byl už prohraný, ale pak při brzdění ujela záď a sklouzl do mě. Drobný náraz stačil na to, aby mě vystřelil do bariéry z pneumatik. Poškodil jsem si při tom přední křídlo.

Než se dostanete znovu na trať, dojedete do boxů a nasadí vám nové křídlo, ztrácíte tolik času, že si pak jezdíte vlastní závod se ztrátou 1 kola. O 15 kol později vás dojede špička, mávají vám modrýma vlajkami a vy znovu ztrácíte spoustu času.

Je to opravdu škoda, protože mé závodní tempo bylo opravdu dobré. Chvílemi jsem jezdil stejně rychle jako špička. Když jsem byl na čistém vzduchu, auto jelo skutečně dobře.

Byl Alonso potrestán právem?NH: Z mého pohledu šlo upřímně o závodní incident. Nebyl v tom žádný úmysl. Záď vám může ujet už i v první kole.

Jak dlouho jsi doufal, že to bude stále stačit na body?NH: Já jsem moc vlastně ani nedoufal. Krátce před koncem se na chvílí objevil záblesk naděje, když jsem byl za Sainzem, který jezdil na starých pneumatikách. Ale Toro Rosso, to je zbraň.

V jakém smyslu?NH: Na tak starých pneumatikách bylo pořád rychlé jak střela a zadní pneumatiky poskytovaly pořád tolik přilnavosti. Nepředjel bych ho ani za tři roky.

Force India měl v Monaku dobrou závodní rychlost, Nicovi Hülkenbergovi ale závodkrátce po startu zničil kontakt s Fernandem Alonsem (foto: Sahara Force India)

Jak jsi prožíval chaos po výjezdu safety caru?NH: Pro mě to žádný zmatek nepředstavovalo. Nejprve byl virtuální safety car, a pak asi o 30 sekund později ten skutečný. Měl jsem v tom jasno.

Čím to, že Force India byla v Monte Carlu tak silná?NH: Protože ostatní ještě nedosáhli veškerého svého potenciálu. Měkčí pneumatiky nám pomohly. Dokázali jsme je přimět k dobré práci. Na tvrdších pneumatikách jsme ani s naším deficitem v oblasti přítlaku neztráceli. Navíc v Monte Carlu nefouká vítr, což našemu vozu také svědčí.

Dobré vyhlídky pro příští závod?NH: Pokud se v nich bude jezdit opět na měkkých pneumatikách, tak nám to bude vyhovovat.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.