Nico Hülkenberg po Velké ceně Monaka hodnotí pro Auto Motor und Sport svůj kontakt s Fernandem Alonsem, po němž sám skončil ve svodidlech. Vnímá ho jako závodní incident a netrestal by ho - komisaři ale byli jiného názoru a Španělovi udělili pětisekundovou penalizaci.
Měl jsi v prvním kole po závodě?Nico Hülkenberg: Žel ano. Fernanda jsem viděl a nechal jsem mu místo. Souboj byl už prohraný, ale pak při brzdění ujela záď a sklouzl do mě. Drobný náraz stačil na to, aby mě vystřelil do bariéry z pneumatik. Poškodil jsem si při tom přední křídlo.
Než se dostanete znovu na trať, dojedete do boxů a nasadí vám nové křídlo, ztrácíte tolik času, že si pak jezdíte vlastní závod se ztrátou 1 kola. O 15 kol později vás dojede špička, mávají vám modrýma vlajkami a vy znovu ztrácíte spoustu času.
Je to opravdu škoda, protože mé závodní tempo bylo opravdu dobré. Chvílemi jsem jezdil stejně rychle jako špička. Když jsem byl na čistém vzduchu, auto jelo skutečně dobře.
Byl Alonso potrestán právem?NH: Z mého pohledu šlo upřímně o závodní incident. Nebyl v tom žádný úmysl. Záď vám může ujet už i v první kole.
Jak dlouho jsi doufal, že to bude stále stačit na body?NH: Já jsem moc vlastně ani nedoufal. Krátce před koncem se na chvílí objevil záblesk naděje, když jsem byl za Sainzem, který jezdil na starých pneumatikách. Ale Toro Rosso, to je zbraň.
V jakém smyslu?NH: Na tak starých pneumatikách bylo pořád rychlé jak střela a zadní pneumatiky poskytovaly pořád tolik přilnavosti. Nepředjel bych ho ani za tři roky.
Force India měl v Monaku dobrou závodní rychlost, Nicovi Hülkenbergovi ale závodkrátce po startu zničil kontakt s Fernandem Alonsem (foto: Sahara Force India)
Jak jsi prožíval chaos po výjezdu safety caru?NH: Pro mě to žádný zmatek nepředstavovalo. Nejprve byl virtuální safety car, a pak asi o 30 sekund později ten skutečný. Měl jsem v tom jasno.
Čím to, že Force India byla v Monte Carlu tak silná?NH: Protože ostatní ještě nedosáhli veškerého svého potenciálu. Měkčí pneumatiky nám pomohly. Dokázali jsme je přimět k dobré práci. Na tvrdších pneumatikách jsme ani s naším deficitem v oblasti přítlaku neztráceli. Navíc v Monte Carlu nefouká vítr, což našemu vozu také svědčí.
Dobré vyhlídky pro příští závod?NH: Pokud se v nich bude jezdit opět na měkkých pneumatikách, tak nám to bude vyhovovat.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.