McLaren chystá pro Velkou cenu Rakouska velké vylepšení aerodynamiky, které by je mělo posunout zase o velký kus dopředu. V Kanadě ale příští týden očekávají trápení.
Stáj z Wokingu sice v Monaku získala své první letošní body, pokroku ale nepřisuzuje vzhledem k vlastnostem jedinečné městské trati příliš velkou váhu.
"Bylo to zkrátka pro lidi z McLarenu a Hondy odměnou za tvrdou práci. Je to příjemné získat zaslouženě body. Monako je samozřejmě tratí, která nám seděla, takže není důvod pro vzrušení. Určitý pokrok jsme ale prokázali," říká závodní ředitel Eric Boullier.
K významnějšímu kroku vpřed má dojít příští měsíc v Rakousku, kde hodlá představit nová křídla, podlahu a další prvky karosérie. Některé díly možná stihnou přivézt do Montrealu příští víkend, celý balík ale hotový nebude.
Kanadská trať obsahuje pomalé zatáčky s prudkou akcelerací a dlouhé rovinky, které nesvědčí jejich pohonné jednotce dodávané Hondou - ta totiž v oblasti maximálního výkonu za Mercedesy a Ferrari stále dost ztrácí.
McLaren bude ale muset zabrat nejen ve výkonnosti motoru a aerodynamiky, ale i ve spolehlivosti. Fernando Alonso totiž v Monaku nedokončil kvalifikaci a druhý den ani závod: "Hodně na to tlačíme, proto k tomu dochází," vysvětluje závodní ředitel britského týmu.
Monako McLarenu vyhovovalo, v Kanadě tým ale očekává před příchodemdalšího balíku vylepšení náročnější závod (foto: McLaren)
"Tlačíme na to, zlepšujeme se v každém závodě. Nyní máme lepší představu o výkonnosti, která přijde v dalších závodech, proto je to povzbuzující. Myslím, že Kanada bude těžká, ale od Rakouska bychom na tom měli být lépe," potvrzuje Boullier pro Motorsport plánované nasazení významnějších novinek.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.