Dva šampioni současného pole Formule 1, Fernando Alonso a Kimi Räikkönen, opouštěli v neděli Monako nespokojení s rozhodnutími stewardů, které jsme mohli v neděli vidět.
Jezdec McLarenu, Fernando Alonso, byl nespokojen s tím, že dostal časovou penalizaci pěti vteřin za kolizi s Nicem Hülkenbergem. Tato nehoda Nicu Hülkenbergovi ukončila závod, ale samotný pilot Force Indie k incidentu řekl: "Pro mě je toto závodění. Je to prostě závodění v prvním kole a zvláště tady v Monaku."
To jezdec McLarenu, Fernando Alonso, řekl španělským mediím, že penalizace, o které spolurozhodoval rekordman Le Mans, Tom Kristensen, byla "stupidní". "Víme, že v Monaku se to [nehody] občas může stát, ale to, co jsme viděli [od komisařů], nemůže být namátkové. Samozřejmě, že to byla velmi silná penalizace."
Menší nehodu v neděli v Monaku zažil také Daniel Ricciardo, který pak připustil, že Kimi Räikkönen byl "velmi slušný", když do radia po incidentu hlásil, že to "nebylo moc pěkné". "Myslím, že to editovali nebo něco. Viděl jsem, že tam bylo tak poloviční místo. A myslím, že stewardi rozumí tomu, že Monako takové prostě je - abyste někoho předjeli, tak občas musí dojít k menšímu kontaktu," řekl Australan Daniel Ricciardo.
Fernando a Kimi v dobách svého společného působení u Scuderie Ferrari, zde vloni v Rusku (foto: Scuderia Ferrari)
Räikkönena jezdec Red Bullu naštval, ale pravděpodobně byl mnohem rozladěnější nekonzistentností rozhodování ze strany stewardů, kteří za takřka shodný incident penalizovali Alonsa a Ricciarda ne. "Pravidla se stále mění, záleží na tom, co se děje a kdo co dělá," řekl Kimi Räikkönen pro italský La Gazzetta dello Sport. "Občas je tu penalizace, občas ne. Takže není úplně jasné, co můžete a co ne," zakončil Fin.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.