Dva šampioni současného pole Formule 1, Fernando Alonso a Kimi Räikkönen, opouštěli v neděli Monako nespokojení s rozhodnutími stewardů, které jsme mohli v neděli vidět.
Jezdec McLarenu, Fernando Alonso, byl nespokojen s tím, že dostal časovou penalizaci pěti vteřin za kolizi s Nicem Hülkenbergem. Tato nehoda Nicu Hülkenbergovi ukončila závod, ale samotný pilot Force Indie k incidentu řekl: "Pro mě je toto závodění. Je to prostě závodění v prvním kole a zvláště tady v Monaku."
To jezdec McLarenu, Fernando Alonso, řekl španělským mediím, že penalizace, o které spolurozhodoval rekordman Le Mans, Tom Kristensen, byla "stupidní". "Víme, že v Monaku se to [nehody] občas může stát, ale to, co jsme viděli [od komisařů], nemůže být namátkové. Samozřejmě, že to byla velmi silná penalizace."
Menší nehodu v neděli v Monaku zažil také Daniel Ricciardo, který pak připustil, že Kimi Räikkönen byl "velmi slušný", když do radia po incidentu hlásil, že to "nebylo moc pěkné". "Myslím, že to editovali nebo něco. Viděl jsem, že tam bylo tak poloviční místo. A myslím, že stewardi rozumí tomu, že Monako takové prostě je - abyste někoho předjeli, tak občas musí dojít k menšímu kontaktu," řekl Australan Daniel Ricciardo.
Fernando a Kimi v dobách svého společného působení u Scuderie Ferrari, zde vloni v Rusku (foto: Scuderia Ferrari)
Räikkönena jezdec Red Bullu naštval, ale pravděpodobně byl mnohem rozladěnější nekonzistentností rozhodování ze strany stewardů, kteří za takřka shodný incident penalizovali Alonsa a Ricciarda ne. "Pravidla se stále mění, záleží na tom, co se děje a kdo co dělá," řekl Kimi Räikkönen pro italský La Gazzetta dello Sport. "Občas je tu penalizace, občas ne. Takže není úplně jasné, co můžete a co ne," zakončil Fin.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.