Italský tým potvrdil, že zatím nehodlá využít žádné žetony pro vývoj motoru a že tedy do Kanady vylepšenou pohonnou jednotku nepřiveze.
Letos se Maranellu podařilo stáhnout náskok Mercedesu v oblasti výkonu motoru, stále však o kousek zaostává. I když využití 10 vývojových žetonů, které jim zůstaly, poskytuje potenciál na výraznější zlepšení, tak se Scuderia rozhodla počkat na pozdější fázi sezóny, aby z nich mohla vytěžit maximum.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene v Monaku k vývoji pohonné jednotky řekl: "V Kanadě žetony nevyužijeme. Ale neptejte se mě na to, kdy to uděláme, protože tyto informace nechci Němcům předávat. Chci kousek nacionalismu," snaží se udržet tuto informaci v utajení před vedoucím Mercedesem. Pravděpodobnější tak je Belgie v přípravě na domácí Velkou cenu Itálie.
V Monaku potvrdil Sebastian Vettel dobrou formu Ferrari druhým místem. Na svého německého rivala ale stále znatelně ztrácejí v kvalifikacích: "Mercedes je od minulého roku v kvalifikacích velmi, velmi silný. To je pro nás náznakem toho, na co se v budoucnu musíme zaměřit."
"Když startujete z dobré pozice na roštu, pak je závod jednodušší, protože když před sebou máte čistý vzduch místo dalších soupeřů, tak je to dobré pro vás i pro pneumatiky. Víte, že když se k někomu přiblížíte, pak pneumatiky opotřebováváte velmi rychle. Jde tedy o něco, na čem musíme pracovat," pokračuje Arrivabene.
Kimi Räikkönen dostal domácí úkol: zlepšit kvalifikace (foto: Scuderia Ferrari)
Na kvalifikacích i se současným vozem musí zapracovat hlavně Kimi Räikkönen, jenž za Vettelem zaostává průměrně o více než 8 desetin sekundy a čtyři pozice na roštu. "Pro Kimiho mám připravený domácí úkol: desetkrát napsat: 'Zlepšit kvalifikaci.' Jeho závody jsou následkem kvalifikací," dodal šéf Ferrari po Monaku.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.