Honda přiznává, že stále potřebuje pracovat na zvýšení své pohonné jednotky, aby mohla s McLarenem pomýšlet na body i v dalších závodech. V Monaku totiž počet koní nebyl tak kritický jako na následujících okruzích.
Ve Velké ceně Monaka stáj z Wokingu potvrdila další pokrok, když dojela zaslouženě na bodech - Jenson Button projel cílem jako osmý v pořadí. K dobré závodní rychlosti jim podle sportovního ředitele Hondy Jasuhisy Araje pomohlo také další zlepšení ovladatelnosti.
"Přišli jsme na vhodnou ovladatelnost pro zvláštní závodní trať v Monaku, protože výkon tady není tak důležitý. Není to o plném plynu, využívá se jen částečně otevřená škrticí klapka, takže jde o velmi citlivou oblast. Připravili jsme pro Jensona a Fernanda dobrou ovladatelnost a oni měli dobrý pocit. Jenson pro nás získal slušné místo, takže jsem velmi spokojený," říká Araj.
Honda si však uvědomuje, že v Kanadě a v Rakousku bude na výkon pohonné jednotky kladen mnohem vyšší důraz - a to je právě oblast, ve které japonský výrobce stále dost zaostává.
"Kanada je okruhem výkonu, potřebujeme tedy více koní. Zároveň jde ale také o okruh s prudkým brzděním, takže to je společně s rekuperací energie velmi důležité. Vím, že potřebujeme vyšší výkon, ale není to jednoduché ho získat. Jde tedy o to, jak poskytovat výkon MGU-K na tomto druhy rychlé trati," vysvětluje zástupce Hondy.
Zatím ale pro vývoj nechce využít žádný z 9 žetonů, které si nechává na pozdější část sezóny, případně i na vývoj motoru pro příští rok: "Nemáme zatím žádný plán. Nerozhodli jsme, kdy žetony využijeme. Záleží na naši strategii. Probereme ji s McLarenem a rozhodneme, od kterého závodu," dodává Araj.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.