Honda přiznává, že stále potřebuje pracovat na zvýšení své pohonné jednotky, aby mohla s McLarenem pomýšlet na body i v dalších závodech. V Monaku totiž počet koní nebyl tak kritický jako na následujících okruzích.
Ve Velké ceně Monaka stáj z Wokingu potvrdila další pokrok, když dojela zaslouženě na bodech - Jenson Button projel cílem jako osmý v pořadí. K dobré závodní rychlosti jim podle sportovního ředitele Hondy Jasuhisy Araje pomohlo také další zlepšení ovladatelnosti.
"Přišli jsme na vhodnou ovladatelnost pro zvláštní závodní trať v Monaku, protože výkon tady není tak důležitý. Není to o plném plynu, využívá se jen částečně otevřená škrticí klapka, takže jde o velmi citlivou oblast. Připravili jsme pro Jensona a Fernanda dobrou ovladatelnost a oni měli dobrý pocit. Jenson pro nás získal slušné místo, takže jsem velmi spokojený," říká Araj.
Honda si však uvědomuje, že v Kanadě a v Rakousku bude na výkon pohonné jednotky kladen mnohem vyšší důraz - a to je právě oblast, ve které japonský výrobce stále dost zaostává.
"Kanada je okruhem výkonu, potřebujeme tedy více koní. Zároveň jde ale také o okruh s prudkým brzděním, takže to je společně s rekuperací energie velmi důležité. Vím, že potřebujeme vyšší výkon, ale není to jednoduché ho získat. Jde tedy o to, jak poskytovat výkon MGU-K na tomto druhy rychlé trati," vysvětluje zástupce Hondy.
Zatím ale pro vývoj nechce využít žádný z 9 žetonů, které si nechává na pozdější část sezóny, případně i na vývoj motoru pro příští rok: "Nemáme zatím žádný plán. Nerozhodli jsme, kdy žetony využijeme. Záleží na naši strategii. Probereme ji s McLarenem a rozhodneme, od kterého závodu," dodává Araj.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.