Felipe Massa ostře kritizuje nejmladšího pilota Formule 1, Maxe Verstappena, který včera při pokusu o předjetí na cílové rovince narazil do Romaina Grosjeana, a poté skončil ve svodidlech.
"To, co se stalo, bylo velmi nebezpečné. Ukazuje to, že zkušenost se zřejmě v F1 počítá. A myslím si, že tento druh nehody nás učí to, že by to měli lépe řídit, protože to bylo hodně nebezpečné. Měl štěstí, že se nezranil, protože při tom, co se událo, se mohl zranit velmi vážně," hodnotí Massa včerejší incident, po kterém na trať v Monte Carlu vyjel safety car.
Verstappen podle něj nebyl dostatečně blízko na to, aby se mohl pokusit o předjetí: "Abych byl upřímný, nebyl v pozici pro předjetí, nebyl ani blízko tomu, aby šel na vnitřek. Byl pozadu, takže to, co se přihodilo, bylo příliš. Musíte se snažit o předjetí, když je to možné, ne když je to nemožné. A obzvlášť na trati, jako je tato."
Šéfové F1 by měli vážně přemýšlet o následcích, které vyvodí z Verstappenovy nehody. "Upřímně si myslím, že to pro něj bylo velmi nebezpečné, protože mu je sedmnáct. Pokud by se zranil, pak by o tom všichni mluvili.
Řekli by, proč dávat licenci klukovi, kterému je sedmnáct a takhle jezdí? Ale není zraněný, takže jsou všichni spokojení. Měli by dělat věci lépe," dodává Massa, jenž ve Velké ceně Monaka skončil mimo body na patnáctém místě.
Video z nehody najdete pod článkem.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.