Felipe Massa ostře kritizuje nejmladšího pilota Formule 1, Maxe Verstappena, který včera při pokusu o předjetí na cílové rovince narazil do Romaina Grosjeana, a poté skončil ve svodidlech.
"To, co se stalo, bylo velmi nebezpečné. Ukazuje to, že zkušenost se zřejmě v F1 počítá. A myslím si, že tento druh nehody nás učí to, že by to měli lépe řídit, protože to bylo hodně nebezpečné. Měl štěstí, že se nezranil, protože při tom, co se událo, se mohl zranit velmi vážně," hodnotí Massa včerejší incident, po kterém na trať v Monte Carlu vyjel safety car.
Verstappen podle něj nebyl dostatečně blízko na to, aby se mohl pokusit o předjetí: "Abych byl upřímný, nebyl v pozici pro předjetí, nebyl ani blízko tomu, aby šel na vnitřek. Byl pozadu, takže to, co se přihodilo, bylo příliš. Musíte se snažit o předjetí, když je to možné, ne když je to nemožné. A obzvlášť na trati, jako je tato."
Šéfové F1 by měli vážně přemýšlet o následcích, které vyvodí z Verstappenovy nehody. "Upřímně si myslím, že to pro něj bylo velmi nebezpečné, protože mu je sedmnáct. Pokud by se zranil, pak by o tom všichni mluvili.
Řekli by, proč dávat licenci klukovi, kterému je sedmnáct a takhle jezdí? Ale není zraněný, takže jsou všichni spokojení. Měli by dělat věci lépe," dodává Massa, jenž ve Velké ceně Monaka skončil mimo body na patnáctém místě.
Video z nehody najdete pod článkem.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.