Lewis Hamilton po Velké ceně Monaka přiznal, že tým ho do boxů po výjezdu safety caru povolat nechtěl. Vše se podle něj seběhlo velmi rychle, Mercedesu i nadále plně důvěřuje.
"Opravdu nedokážu vyjádřit, jak se cítím, takže se o to nebudu pokoušet. Spoléháte na tým. Viděl jsem obrazovku, jak mechanici vyběhli ven, a myslel jsem si, že Nico zajel do boxů. Samozřejmě, že jsem kluky za sebou nemohl vidět, takže jsem si myslel, že zajeli k mechanikům," popisuje Hamilton dramatické okamžiky v závěru Velké ceny Monaka.
"Tým mi řekl, abych zůstal na dráze, ale já jsem jim odpověděl: 'Tyto pneumatiky vychladnou.' Předpokládal jsem, že ti kluci budou na měkčí sadě a já jsem byl na té tvrdší. Řekli mi tedy, ať jedu do boxů. Nepřemýšlel jsem, plně jsem věřil, že ostatní udělali totéž," líčí smutně lídr šampionátu.
Mercedes jej sice původně do boxů nechtěl povolat, ale pak si myslel, že Hamiltona stihnout odbavit a vrátit do čela závodu. V propočtech však udělali chybu, za což se Britovi dodatečně omluvili.
Po havárii Verstappena ředitelství závodu nejprve uplatnilo koncept virtuálního safety caru, skutečné zpomalovací vozidlo poslali na dráhu o něco později. Mohlo to přispět ke zmatku a oné chybě? "Netuším. Já jsem jen jezdil," uvádí Hamilton.
Zbytečná zastávka v boxech rozhodla o vítězi závodu (foto: Manor Marussia F1 Team)
Uvědomoval si, jaký má na čele náskok? "Než safety car vyjel, věděl jsem, jaký je mezi mnou a Nicem odstup. Po výjezdu safety caru mi to nedělalo starosti. Jakmile jsme se dostali za safety car, tak jsem nevěděl, jaký mám náskok."
Lewis na otázku, zda dokáže v budoucnu týmu při strategických rozhodnutích 100% důvěřovat, odpovídá jednoduše: "Ano."
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.