Nico Rosberg přiznává, že má po vítězství v Monaku smíšené pocity. Se svým největším soupeřem a týmovým kolegou zároveň, s Lewisem Hamiltonem, soucítí.
Mercedes rozhodnutím povolat Hamiltona do boxů v závěru Velké ceny Monaka po výjezdu safety caru daroval výhru Rosbergovi. Ten uznává: "Lewis odvedl skvělou práci a zasloužil si vyhrát, moc dobře si to uvědomuji. Na druhou stranu - vítězství je vítězství. Štěstí hraje ve sportu tak velkou roli!"
"Hodně s Lewisem soucítím, protože vím, jak hrozný den to je pro něj po tak skvělém víkendu. Přijít o něj tímto způsobem, to fakt bolí. Mám pro to velké pochopení, cítím to," pokračuje Rosberg, který si v závěru pohlídal vítězství před druhým Vettelem, který také nezajel do boxů.
Rosberg vyhrál v Monaku potřetí za sebou a v šampionátu stáhl svou ztrátu na Hamiltona na 10 bodů: "Opravdu na to nemyslím. Samozřejmě, že to je dobré, zkrátka si ale užívám vítězství."
Náhlým obratem v závěru byl sám hodně překvapený. "Říkal jsem si: 'Kam zmizel?' Pak se mi zdálo, jako by se Mercedes a Ferrari za mnou srazili koly. Nechápal jsem, co se tam děje. Až pak jsem se dovtípil."
Pódium v Monaku a rozporuplné pocity u Mercedesu (foto: Pirelli)
O svém vítězství i tak pochyboval: "V tom čase jsem si myslel, že Lewis vyhraje, protože vyjel na čerstvých super-měkkých pneumatikách, zatímco my jsme byli na ledově studených, 40 kol starých tvrdých pneumatikách, na nichž to bylo ohromně těžké nenarazit do zdi, protože to bylo na trati fakt zrádné. Byl jsem si jistý, že vyhraje, ale rychle se zahřály a já jsem mohl zajíždět dobré časy na kolo."
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.