MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychlé zastávky dnes předváděli mechanici v boxech a s jakými strategiemi odjeli piloti Velkou cenu Monaka?
Dva týmy dnes předvedli zastávku za 2,5 sekundy: Ferrari u Räikkönena - ten strávil v boxové uličce nejméně času ze všech - a Mercedes při prvním přezutí Hamiltona. To druhé ale bylo podprůměrné: trvalo 3,8 sekundy a lídr šampionátu se po špatném rozhodnutí jej povolat do boxů propadl za svého týmového kolegu i Vettela.
Velmi dobře pracoval také Red Bull, který Ricciarda dvakrát odbavil pod tři sekundy: poprvé v 36. kole za 2,7 s, při druhé zastávce zdarma po výjezdu safety caru dokonce za 2,6 s. Australan se tak v boxech zdržel nejméně ze všech pilotů, kteří jeli na více než na jednu zastávku.
Zastávku pod tři vteřiny jsme pak viděli už jen u Williamsu - druhá v podání Bottase a třetí u Massy (obě trvaly 2,8 s).
Nejpomalejší v boxech při práci na nepoškozených vozech byl dnes Manor, který Merhiho přezul za 5,9 sekundy a Stevense za 6,9 s. Velmi dlouho se kvůli výměnám předních křídel zdrželi Hülkenberg s Massou a kvůli zaseknuté matici kola také Verstappen, jenž ale po děsivé havárii nebyl klasifikován.
Osm ze 17 klasifikovaných pilotů si vystačilo s jedinou zastávkou, sedm jich do boxů zamířilo dvakrát a 2 se tam objevili dokonce třikrát. K vyššímu počtu přezutí dnes přispěl výjezd safety caru, což využila šestice jezdců včetně nešťastného Hamiltona.
Většina startovala na super-měkké směsi, pouze Alonso, Bottas, Hülkenberg, Merhi a Stevens začínali na té měkké.
Teplota dráhy se vyšplhala až na 42 °C - nejvýše za celý víkend, proto piloti neměli problém se "zapnutím" tvrdší z nabízených směsí. Opotřebení a degradace byly na hladkém asfaltu minimální.
Parádní závod odjel Sainz startující z boxové uličky kvůli tomu, že včera po své první kvalifikační jízdě minul červený semafor a pokyn komisařů k zvážení monopostu. S využitím jednozastávkové strategie a stintu o 66 kolech (84,6 % závodu) na měkkých pneumatikách se dostal na body. Na jedné sadě super-měkkých toho nejvíce zvládl Stevens: 43 z celkový 78 kol, na které byla vypsána Velká cena Monaka.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.