MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychlé zastávky dnes předváděli mechanici v boxech a s jakými strategiemi odjeli piloti Velkou cenu Monaka?
Dva týmy dnes předvedli zastávku za 2,5 sekundy: Ferrari u Räikkönena - ten strávil v boxové uličce nejméně času ze všech - a Mercedes při prvním přezutí Hamiltona. To druhé ale bylo podprůměrné: trvalo 3,8 sekundy a lídr šampionátu se po špatném rozhodnutí jej povolat do boxů propadl za svého týmového kolegu i Vettela.
Velmi dobře pracoval také Red Bull, který Ricciarda dvakrát odbavil pod tři sekundy: poprvé v 36. kole za 2,7 s, při druhé zastávce zdarma po výjezdu safety caru dokonce za 2,6 s. Australan se tak v boxech zdržel nejméně ze všech pilotů, kteří jeli na více než na jednu zastávku.
Zastávku pod tři vteřiny jsme pak viděli už jen u Williamsu - druhá v podání Bottase a třetí u Massy (obě trvaly 2,8 s).
Nejpomalejší v boxech při práci na nepoškozených vozech byl dnes Manor, který Merhiho přezul za 5,9 sekundy a Stevense za 6,9 s. Velmi dlouho se kvůli výměnám předních křídel zdrželi Hülkenberg s Massou a kvůli zaseknuté matici kola také Verstappen, jenž ale po děsivé havárii nebyl klasifikován.
Osm ze 17 klasifikovaných pilotů si vystačilo s jedinou zastávkou, sedm jich do boxů zamířilo dvakrát a 2 se tam objevili dokonce třikrát. K vyššímu počtu přezutí dnes přispěl výjezd safety caru, což využila šestice jezdců včetně nešťastného Hamiltona.
Většina startovala na super-měkké směsi, pouze Alonso, Bottas, Hülkenberg, Merhi a Stevens začínali na té měkké.
Teplota dráhy se vyšplhala až na 42 °C - nejvýše za celý víkend, proto piloti neměli problém se "zapnutím" tvrdší z nabízených směsí. Opotřebení a degradace byly na hladkém asfaltu minimální.
Parádní závod odjel Sainz startující z boxové uličky kvůli tomu, že včera po své první kvalifikační jízdě minul červený semafor a pokyn komisařů k zvážení monopostu. S využitím jednozastávkové strategie a stintu o 66 kolech (84,6 % závodu) na měkkých pneumatikách se dostal na body. Na jedné sadě super-měkkých toho nejvíce zvládl Stevens: 43 z celkový 78 kol, na které byla vypsána Velká cena Monaka.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.