Výrobci motorů ve Formuli 1 mají možnost vylepšovat své motory, pokud tím zvýší spolehlivost, bezpečnost nebo tím sníží náklady. Tímto způsobem často navyšovali i výkon, to se ale může změnit.
I před zavedením nových motorů, tedy když byly staré motory zmražené, existovalo pravidlo, podle kterého mohl probíhat vývoj. V letošní sezóně vývoj motorů probíhat může, ale tým za to musí „zaplatit“ několik žetonů. Pokud ale má problém například se spolehlivostí, žádné žetony ho to stát nebude, FIA si teď chce posvítit na to, aby touto cestou nezískávaly týmy primárně výkonnost.
FIA se totiž rozhodla, že ke každé úpravě motoru bez použití žetonu bude vyžadovat vysvětlení, jakým způsobem novinka zvýší spolehlivost.
„Všechny změny homologované pohonné jednotky za účelem zvýšení spolehlivosti by měly být předloženy FIA a kopie by měly být zaslané pro skupinu, která nad tímto problémem bude mít dohled,“ píše se v nové směrnici.
„Všechny takové požadavky s nezbytnými dalšími daty by měly být předloženy FIA minimálně 8 dní před prvním nasazením pohonné jednotky.“
Může zpřísnění pravidel uškodit Renaultu nebo Hondě? (foto: Honda Racing F1)
Dále jsou ve směrnici vyjmenovány položky, které je nutno uvést. Řadí se tam například referenční číslo starých a nových dílů nebo nákresy starých a nových dílů. FIA tak pravděpodobně reaguje na to, že motoráři využívají této skulinky v pravidlech na vývoj. Může to mít vliv, ale pokud budou inženýři chytří, tak i přes zpřísnění pravidel mohou nějaké díly pro výkonnost nasadit na motor bez využití žetonů.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.