Komentátor SkySports, Martin Brundle, který se během víkendu projel ve voze GP2 se speciálními 18palcovými pneumatikami, si myslí, že si najdou svou cestu do F1.
"Myslím, že závodění v jednomístných autech musí jít touto cestou," řekl Martin Brundle pro Motorsport.
"Nikdy předtím jsem auto GP2 neřídil, takže to byla celkem velký výzva, ale velmi se mi líbí vzhled s těmi koly. Vzpomeňte se na vyrenderované ferrari budoucnosti i Andrian Newey vytvořil podobný monopost, oba výtvory měly velká kola."
"Vypadá to, že 13palcové pneumatiky nejsou dobré pro vrchol motorsportu. "Jediné, čeho se obávám, bude váha. 18palcové pneumatiky jsou mnohem těžší, dalších 15 kilo na voze F1 je naprosto nepřijatelných, takže se musí najít jiná cesta."
"A co se týče 420 mm širokých pneumatik, které navrhla Strategická skupina, nemyslím si, že by to byl dobrý nápad. Nedivil bych se, kdyby to nepomohlo předjíždění, protože auta budou dva metry široká."
Brundle ve voze GP2 s 18palcovými pneumatikami (foto: Pirelli)
"Jediný větší problém, kterým jsem měl, byl, že jsem špatně viděl obrubníky a svodidla, protože nové pneumatiky jsou vyšší," prohlásil s i nadšením, protože si v Monaku naposledy zazávodil v roce 1996. "V prvním kole to byl šok - hlavně v Mirabeau a Portier. Z tohoto pohledu se jízda podobá sportovním autům nebo DTM, jezdci se budou muset přizpůsobovat."
"V dalším kole jsem ale mohl zatlačit na pilu. Řídit na jednom z nejnáročnějších okruhů byl ale těžký úkol!" zakončil Brundle, který si svou jízdu pořádně užil.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.