Komentátor SkySports, Martin Brundle, který se během víkendu projel ve voze GP2 se speciálními 18palcovými pneumatikami, si myslí, že si najdou svou cestu do F1.
"Myslím, že závodění v jednomístných autech musí jít touto cestou," řekl Martin Brundle pro Motorsport.
"Nikdy předtím jsem auto GP2 neřídil, takže to byla celkem velký výzva, ale velmi se mi líbí vzhled s těmi koly. Vzpomeňte se na vyrenderované ferrari budoucnosti i Andrian Newey vytvořil podobný monopost, oba výtvory měly velká kola."
"Vypadá to, že 13palcové pneumatiky nejsou dobré pro vrchol motorsportu. "Jediné, čeho se obávám, bude váha. 18palcové pneumatiky jsou mnohem těžší, dalších 15 kilo na voze F1 je naprosto nepřijatelných, takže se musí najít jiná cesta."
"A co se týče 420 mm širokých pneumatik, které navrhla Strategická skupina, nemyslím si, že by to byl dobrý nápad. Nedivil bych se, kdyby to nepomohlo předjíždění, protože auta budou dva metry široká."
Brundle ve voze GP2 s 18palcovými pneumatikami (foto: Pirelli)
"Jediný větší problém, kterým jsem měl, byl, že jsem špatně viděl obrubníky a svodidla, protože nové pneumatiky jsou vyšší," prohlásil s i nadšením, protože si v Monaku naposledy zazávodil v roce 1996. "V prvním kole to byl šok - hlavně v Mirabeau a Portier. Z tohoto pohledu se jízda podobá sportovním autům nebo DTM, jezdci se budou muset přizpůsobovat."
"V dalším kole jsem ale mohl zatlačit na pilu. Řídit na jednom z nejnáročnějších okruhů byl ale těžký úkol!" zakončil Brundle, který si svou jízdu pořádně užil.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.