MONAKO - 2. TRÉNINK; Ve druhém tréninku se jezdilo na suchu pouze úvodních 14 min, poté havaroval Merhi a další přestávku způsobil déšť. Znovu se jezdci vydali na mokrou trať až 10 min před koncem. Nejrychlejšího času dosáhly Mercedesy - Lewis Hamilton skončil o více než 7 desetin před svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem, za nimi se seřadili Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen s Ferrari.
Odpoledne na piloty čekala již suchá trať, jako první toho využil Rosberg, jenž hned předvedl měřené kolo - 1:21,941 min. Protože ke konci meteorologové hlásili přeháňku, garáže hned opustilo dalších 17 monopostů.
Po 2 min na čele vystřídal Räikkönen (1:20,490) a Vettel (1:19,733 min) s Ferrari, kterému by měl sedět přechod na super-měkkou směs v průběhu tréninku. Maldonado musel využít únikovou uličku v Mirabeau a po osmi min se dopředu dostaly vozy Toro Rosso: Sainz 1:18,659 a Verstappen 1:19,023.
Piloti měli stále nasazené měkké pneumatiky a pořadí na čele se každou chvíli měnilo: Sainze tam vystřídal Kvjat (1:18,548), Rosberg (1:17,932) a Hamilton (1:17,192 min). Na rovince byl do té doby nejrychlejší Hülkenberg - 289,3 km/h.
Maldonado krátce po výjezdu na trať musel využít únikovou zónu v Mirabeau, problémytam ale měli i jiní jezdci (foto: Lotus F1 Team)
Veškeré snahy po 14 minutách přibrzdily červené vlajky poté, co Merhi naboural po smyku do zdi na výjezdu z tunelu, podobně jako kdysi Pérez nebo minulý rok Sutil.
"Roberto není zraněný poté, co ztratil kontrolu nad vozem při brzdění na výjezdu z tunelu. Trénink je zastaven a jeho vůz a trosky jsou odklízeny," informoval ihned Manor, jehož členové v upomínce na Bianchiho nosí červené náramky. Francouz zde minulý rok vybojoval dva body a stále leží v kómatu v nedaleké nemocnici v Nice.
Provoz byl obnoven po 7 minutách, kdy se na trati začaly objevovat kapky deště. Jako první se na nových super-měkkých pneumatikách objevil Maldonado. Podmínky však byly špatné, protože povrch dráhy byl velmi kluzký. "Hodně prší," hlásil Venezuelan, který si novou směs vyzkoušel v Monaku zatím jako jediný. "OK, je dovez auto zpět, prosím," dostává se mu odpovědi.
Na mokré trati nechtěl v úzkých uličkách Monaka nikdo riskovat(foto: Sauber Motorsport AG)
Poté všichni vyčkávali v boxech, z nichž během první půl hodiny nevyjel pouze Ericsson. Déšť stále sílil, v sobotu se ale očekává slunečno a suchá kvalifikace, lepší počasí s vyššími teplotami by mělo být i v neděli.
Verstappen mezitím vyvracel podezření, že druhý nejrychlejší čas zde dopoledne zajel na výpary: "Ne tak docela. Všichni si tím jsou jistí, ale nebylo to tím, že bych byl ohromně lehčí. Zkrátka si myslím, že na této trati máme dobré auto." Prozradil, že na simulátoru ujel na tomto okruhu téměř 300 kol.
S šéfem Red Bullu, Christianem Hornerem, byl chvíli čas si popovídat o zamýšleném návratu tankování: "Já s tím spíše nesouhlasím. Zbavili jsme se ho z nějakého důvodu, závody to nedělalo zábavnějšími. Ve Strategické skupině je spousta nových lidí, kteří tady tehdy nebyli. Pokud si vzpomenete na závody s tankováním, tak vzrušující nebyly - jen jste načasovali zastávku, jestli jste buď kratší nebo delší stint, a to určilo vaši strategii. Takže si myslím, že to je spíše stále na otevřenou debatu."
Jako první se na průzkum po dešťové přeháňce vydal McLaren(foto: Honda Racing F1)
30 min před koncem přestalo pršet a mechanici začali vysoušet boxovou uličku. Trať ale zůstávala mokrá a na průzkum vyrazil až 10 min před koncem Alonso následovaný Ricciardem, oba na intermediálkách.
Po chvíli se přidali také Kvjat a Button. Alonso na otázku, zda by chtěl pokračovat, odpověděl: "Ano, OK." V zatáčkách však s vozem viditelně bojoval, jeho kolo bylo v první sektoru o 7 sekund pomalejší než dříve, celkové časy byly o více než 23 sekund pomalejší.
Pět min před koncem již kroužilo 12 aut, nikdo se nedokázal zlepšit. Rosberg a Force Indie zkoušeli mokré pneumatiky, zbytek využíval přechodné. Nejrychlejší čas tak zůstal Hamiltonovi z úvodu odpolední části.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za čtvrtek celkem (vpravo)
Jako jediný se vůbec neukázal Ericsson, jeho Sauber stál kvůli mechanickému problému, který tým prošetřuje.
Nejrychlejší sektory a jejich součet
Maximální rychlosti: 1. Hülkenberg 289,3 km/h; 2. Hamilton 289,2 km/h; 3. Maldonado 288,6 km/h; 4. Vettel 288,3 km/h; 5. Massa 288,2 km/h; 6. Räikkönen 287,9 km/h; 7. Grosjean 287,8 km/h; 8. Bottas 287,3 km/h; 9. Pérez 286,4 km/h; 10. Nasr 286,1 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.