Andy Cowell, šéf vývoje motorů Mercedes, nepochybuje o tom, že Honda dokáže McLarenu postavit motor, se kterým budou moci vyhrávat závody i šampionáty.
Britský tým, který letos opět spojil své síly s Hondou, na své první body stále čeká. Podle Cowella však japonská automobilka zabere a přijde s dostatečně konkurenceschopnou pohonnou jednotkou: "Jsou McLarenem - Hondou. Můžou vyhrávat mistrovství světa."
Honda sice zaostává v oblasti výkony i spolehlivosti, na šéfa vývoje dominantního motoru přesto dokázala zapůsobit: "Způsobem, jakým se toho chopila, Honda budí hrůzu - svým přístupem, investicemi a odhodláním."
I dispozici má pro letošní sezónu také 9 vývojových žetonů, zatímco Mercedes jich využil 25 a jich zůstalo mu 7, Ferrari zbývá 10 a Renaultu 12. Příští rok bude moci využívat stejný počet jako konkurence: 25 žetonů. Může to stačit pro dostatečný pokrok?
"My jsme toho na pohonné jednotce změnili obrovské množství s využitím 25 žetonů. Třicet dva bylo velmi štědré. Dvacet pět žetonů stačí ke změně všeho, abych byl upřímný. A řekl bych, že čelí výzvě v podobě spolehlivosti, což nestojí žádné žetony," vysvětluje Cowell.
"Myslím, že dělají správnou věc. Zohledňují střednědobý - až dlouhodobý horizont. Nehrají to na tuto sezónu. Tohle je výzkum a vývoj, který je veřejně známý," pokračuje pro BBC, podle kterého Honda na Mercedes ztrácí kolem 110 koní poté, co sezónu začala dokonce s dvojnásobným deficitem.
Honda podle Mercedesu nebude v pokrocích omezena počtemvývojových žetonů (foto: McLaren)
Japonská automobilka letos zatím nevyužila zatím žádný z vývojových žetonů a nemá dokončený plán, pro co přesně a kolik jich využije. Už však tuší, že se bude muset zaměřit na svůj koncept spalování, případně také na MGU-K a MGU-H (více zde).
Momentálně se soustředí na vyřešení problémů se spolehlivostí a ovladatelností, aby mohla svou pohonnou jednotku využívat agresivněji. Závodní ředitel McLarenu Eric Boulier uznává, že dostihnout ostatní "v do posledního koně či kilowattu je obtížnější. A uprostřed toho máte tuto šedou oblast ovladatelnosti, která je velmi komplikovaná a která stojí hodně výkonnosti."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.