Pierre Gasly testoval v Barceloně jak s vozem Red Bull tak Toro Rosso. Proto jeho slova mohou poskytnout poměrně zajímavé srovnání A a B týmu, které letos zatím vychází dost podobně.
Ve středu ujel Pierre Gasly s vozem Red Bull 75 okruhů a zajel čas 1:26,636 min. - Francouz měl při tomto pokusu nasazenou měkkou sadu pneumatik. Den před tím jezdil s Toro Rosso a na střední sadě zajel 1:27,639 min. Pilot GP2 tak může porovnávat silné a slabé stránky RB11 a STR10.
Jen připomeňme, jak během týdne Helmut Marko varoval jezdce Red Bullu, že mladíci z Toro Rosso odvedli lepší práci. Byla tato kritika oprávněná? "Abych byl upřímný, rozdíly jsou velmi malé. S ohledem na čas na kolo jsou oba vozy dost podobné. Ale mezi oběma dny se také změnily podmínky na trati. A Circuit de Catalyna je známý tím, že zde hrají velkou roli.
Musíme se podívat na data, abychom pochopili, proč bylo vyvážení takové, jaké bylo. Ale celkově jsem se ve středu ve voze cítil o trošku lépe. Druhý den jsem také už lépe znal podmínky a věděl, co mě čeká. I proto byl můj pocit v autě lepší."
Gasly otestoval vozy obou týmů Red Bullu (foto: Scuderia Toro Rosso)
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.