Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier hodnotí poslední pokroky britského týmu, který na své první body stále čeká. Jeho piloti Fernando Alonso s Jensonem Buttonem vycházejí dobře a rádi by mu pomohli to dotáhnout letos na pátou příčku v šampionátu.
McLaren nedělá tak velké pokroky, jak někteří očekávali, přesto nehází flintu do žita. Ke konci sezóny se pokusí dohnat Force Indii, Lotus, Sauber a Toro Rosso a vybojovat páté místo. "Možná to vypadá hloupě, ale budeme bojovat o pozici, na které jsme minulý rok skončili. Stále to není dost dobré. Chceme vyhrávat a doufáme, že vyhrávat budeme. Musím však říct něco realistického," říká Boullier pro BBC.
Věří, že s novým dodavatelem pohonných jednotek mohou dosáhnout ještě letos pokroku: "Řekněme, že ve druhé části sezóny po letní přestávce budeme ve všech závodech postupovat pohodlně mezi nejlepších 10 v kvalifikaci a bojovat o hodně bodů - netvrdím, že o pódia. To by podle mě bylo velkým úspěchem."
Podle Boulliera závodního ředitele McLarenu se Hondě podařilo motor zlepšit o "50 %" od Austrálie, kdy jezdili se ztrátou 200 koní na Mercedes. Nechtěl však zabíhat do detailů, kolik ze ztráty na lídra šampionátu dělá šasi a kolik motor - obě strany podle něj musí ještě dost zabrat.
Před letošní sezónou získal britský tým posily, z Red Bullu například přišel nový šéf aerodynamiky Peter Prodromou, a vydal se novým směrem v aerodynamice. Už se tolik nehoní za maximálním přítlakem, místo toho preferuje konzistentní aerodynamiku a stabilnější řešení: "Z pohledu výkonnosti jsme na tom mnohem lépe."
McLaren je v aerodynamice stále pozadu, ve výkonu hodně ztrácí také Honda (foto: McLaren)
O kolik? "To nevím, abych byl upřímný. Řekněme, že přinejlepším stejně, což není vzhledem ke zcela novému konceptu špatné. Jezdí se s ním mnohem lépe, což pilotům umožňuje zacházet na limit vozu. To minulý rok nemohli. Z pohledu aerodynamiky jsme stále nevyvinutí, v příštích závodech proto přijde mnohem větší navýšení výkonnosti," prozrazuje Boullier.
Fernando Alonso je u nich nyní opravdu spokojený a svého přestupu z Ferrari nelituje. "Ulevilo se mu, že [s Ferrari] ukončil příběh, který byl velmi vyčerpávající - nevyhrával a z mnoha důvodů byl frustrovaný. Miluje tuto značku a tento tým. Samozřejmě, že Ferrari pro něj bylo jakožto pro každého pilota zvláštní. Ale k McLarenu má zvláštní vztah."
"Na profesionální úrovni jsme velmi transparentní," naznačuje Boullier, v čem může být rozdíl. "Pilotům nasloucháme. Nelžeme jim, což je velmi důležité. Věříme jim a oni důvěřují nám, a to je proti kterémukoliv jinému týmu velký rozdíl. Ví tedy, co děláme. Věří tomu, kam směřujeme, a zná kvalitu lidí."
Fernando Alonso je u McLarenu podle Erica Boulliera spokojený,odchodu z Ferrari nelituje (foto: McLaren)
Alonso odchodu z Ferrari nelituje, s Buttonem dobře spolupracujíAlonso s McLarenem podepsal tříletou smlouvu, která mu ročně zajišťuje téměř miliardu Kč (40 milionů dolarů). Naproti tomu jeho týmový kolega Jenson Button má smlouvu "1+1" - na sezónu 2015 s opcí na příští rok. Musel však přistoupit na snížení platu z 15 na 10 milionů dolarů (téměř čtvrt miliard korun ročně).
Závodního ředitele McLarenu ale nepřekvapuje, že se Alonsovi plně vyrovná: "Lidé považují Fernanda za jednoho z nejlepších pilotů a mají pravdu. Ale trochu tím podceňují Jensona. Když byl týmovým kolegou Lewise Hamiltona, vyrovnal se mu v rychlosti, vyhrál nad ním a někdy jej v kvalifikacích předčil."
"Jenson je skvělým pilotem a mají mezi sebou velmi dobrý pracovní vztah. Na počátku jsem si dával velký pozor na to, aby mezi nimi nebyl žádný stres. Dnes se vzájemně respektují. Pracují pro tým a tým pracuje pro ně. A to je fajn. Z této rovnováhy můžete vidět, že jsou oba dostatečně talentovaní na to, aby se jeden druhému vyrovnali a oba spolu trochu soupeřili," dodává.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.