Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier hodnotí poslední pokroky britského týmu, který na své první body stále čeká. Jeho piloti Fernando Alonso s Jensonem Buttonem vycházejí dobře a rádi by mu pomohli to dotáhnout letos na pátou příčku v šampionátu.
McLaren nedělá tak velké pokroky, jak někteří očekávali, přesto nehází flintu do žita. Ke konci sezóny se pokusí dohnat Force Indii, Lotus, Sauber a Toro Rosso a vybojovat páté místo. "Možná to vypadá hloupě, ale budeme bojovat o pozici, na které jsme minulý rok skončili. Stále to není dost dobré. Chceme vyhrávat a doufáme, že vyhrávat budeme. Musím však říct něco realistického," říká Boullier pro BBC.
Věří, že s novým dodavatelem pohonných jednotek mohou dosáhnout ještě letos pokroku: "Řekněme, že ve druhé části sezóny po letní přestávce budeme ve všech závodech postupovat pohodlně mezi nejlepších 10 v kvalifikaci a bojovat o hodně bodů - netvrdím, že o pódia. To by podle mě bylo velkým úspěchem."
Podle Boulliera závodního ředitele McLarenu se Hondě podařilo motor zlepšit o "50 %" od Austrálie, kdy jezdili se ztrátou 200 koní na Mercedes. Nechtěl však zabíhat do detailů, kolik ze ztráty na lídra šampionátu dělá šasi a kolik motor - obě strany podle něj musí ještě dost zabrat.
Před letošní sezónou získal britský tým posily, z Red Bullu například přišel nový šéf aerodynamiky Peter Prodromou, a vydal se novým směrem v aerodynamice. Už se tolik nehoní za maximálním přítlakem, místo toho preferuje konzistentní aerodynamiku a stabilnější řešení: "Z pohledu výkonnosti jsme na tom mnohem lépe."
McLaren je v aerodynamice stále pozadu, ve výkonu hodně ztrácí také Honda (foto: McLaren)
O kolik? "To nevím, abych byl upřímný. Řekněme, že přinejlepším stejně, což není vzhledem ke zcela novému konceptu špatné. Jezdí se s ním mnohem lépe, což pilotům umožňuje zacházet na limit vozu. To minulý rok nemohli. Z pohledu aerodynamiky jsme stále nevyvinutí, v příštích závodech proto přijde mnohem větší navýšení výkonnosti," prozrazuje Boullier.
Fernando Alonso je u nich nyní opravdu spokojený a svého přestupu z Ferrari nelituje. "Ulevilo se mu, že [s Ferrari] ukončil příběh, který byl velmi vyčerpávající - nevyhrával a z mnoha důvodů byl frustrovaný. Miluje tuto značku a tento tým. Samozřejmě, že Ferrari pro něj bylo jakožto pro každého pilota zvláštní. Ale k McLarenu má zvláštní vztah."
"Na profesionální úrovni jsme velmi transparentní," naznačuje Boullier, v čem může být rozdíl. "Pilotům nasloucháme. Nelžeme jim, což je velmi důležité. Věříme jim a oni důvěřují nám, a to je proti kterémukoliv jinému týmu velký rozdíl. Ví tedy, co děláme. Věří tomu, kam směřujeme, a zná kvalitu lidí."
Fernando Alonso je u McLarenu podle Erica Boulliera spokojený,odchodu z Ferrari nelituje (foto: McLaren)
Alonso odchodu z Ferrari nelituje, s Buttonem dobře spolupracujíAlonso s McLarenem podepsal tříletou smlouvu, která mu ročně zajišťuje téměř miliardu Kč (40 milionů dolarů). Naproti tomu jeho týmový kolega Jenson Button má smlouvu "1+1" - na sezónu 2015 s opcí na příští rok. Musel však přistoupit na snížení platu z 15 na 10 milionů dolarů (téměř čtvrt miliard korun ročně).
Závodního ředitele McLarenu ale nepřekvapuje, že se Alonsovi plně vyrovná: "Lidé považují Fernanda za jednoho z nejlepších pilotů a mají pravdu. Ale trochu tím podceňují Jensona. Když byl týmovým kolegou Lewise Hamiltona, vyrovnal se mu v rychlosti, vyhrál nad ním a někdy jej v kvalifikacích předčil."
"Jenson je skvělým pilotem a mají mezi sebou velmi dobrý pracovní vztah. Na počátku jsem si dával velký pozor na to, aby mezi nimi nebyl žádný stres. Dnes se vzájemně respektují. Pracují pro tým a tým pracuje pro ně. A to je fajn. Z této rovnováhy můžete vidět, že jsou oba dostatečně talentovaní na to, aby se jeden druhému vyrovnali a oba spolu trochu soupeřili," dodává.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.