Francouzský výrobce pneumatik má zájem vrátit do Formule 1 poté, co z ní na konci sezóny 2006 odešel.
"Jsme vůči tomu otevření, ale máme určité podmínky. Formule 1 musí změnit svá technická pravidla. Pneumatika musí být znovu spíše technickým objektem než nástrojem pro atraktivní podívanou," říká pro Autosprint Pascal Couasnon, sportovní ředitel Michelinu.
"Chceme 18" pneumatiky, které budeme používat ve Formuli E a brzy také v dalších sériích. Pokud Formule 1 vezme naši nabídku v potaz, pak jsme připraveni a velmi ochotni se vrátit. Pokud věci zůstanou takové, jaké jsou, pak zájem nemáme. Podáme tedy přihlášku, pak to bude na Ecclestoneovi a FIA, zda ji přijmou či nikoliv," pokračuje zástupce Michelinu.
Francouzský výrobce tedy po velké změně ve filozofii, které se v F1 týkají pneumatik: "Měly by mít stabilní výkonnost a úroveň přilnavosti. Není normální, aby piloti po několika kolech říkali: 'Musím zpomalit, abych šetřil pneumatiky.' Tak by to být nemělo."
Michelin požaduje v F1 změnu pravidel týkajících se pneumatik (foto: Pirelli)
"Dnešní jezdci F1 nemůžou ukázat svůj talent, protože jim to pneumatiky neumožňují. K tomu dochází tehdy, když máte pouze jednoho výrobce a žádnou motivaci ke zlepšování. Pokud ale existuje zajímavá pravidla, pak svůj produkt musíte vyvíjet, i když jste jediným dodavatelem," naznačuje Couasnon možnost vrátit se také jako výhradní dodavatel obutí - tedy v roli, v níž v současné době působí Pirelli.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.