Francouzský výrobce pneumatik má zájem vrátit do Formule 1 poté, co z ní na konci sezóny 2006 odešel.
"Jsme vůči tomu otevření, ale máme určité podmínky. Formule 1 musí změnit svá technická pravidla. Pneumatika musí být znovu spíše technickým objektem než nástrojem pro atraktivní podívanou," říká pro Autosprint Pascal Couasnon, sportovní ředitel Michelinu.
"Chceme 18" pneumatiky, které budeme používat ve Formuli E a brzy také v dalších sériích. Pokud Formule 1 vezme naši nabídku v potaz, pak jsme připraveni a velmi ochotni se vrátit. Pokud věci zůstanou takové, jaké jsou, pak zájem nemáme. Podáme tedy přihlášku, pak to bude na Ecclestoneovi a FIA, zda ji přijmou či nikoliv," pokračuje zástupce Michelinu.
Francouzský výrobce tedy po velké změně ve filozofii, které se v F1 týkají pneumatik: "Měly by mít stabilní výkonnost a úroveň přilnavosti. Není normální, aby piloti po několika kolech říkali: 'Musím zpomalit, abych šetřil pneumatiky.' Tak by to být nemělo."
Michelin požaduje v F1 změnu pravidel týkajících se pneumatik (foto: Pirelli)
"Dnešní jezdci F1 nemůžou ukázat svůj talent, protože jim to pneumatiky neumožňují. K tomu dochází tehdy, když máte pouze jednoho výrobce a žádnou motivaci ke zlepšování. Pokud ale existuje zajímavá pravidla, pak svůj produkt musíte vyvíjet, i když jste jediným dodavatelem," naznačuje Couasnon možnost vrátit se také jako výhradní dodavatel obutí - tedy v roli, v níž v současné době působí Pirelli.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.